De ce va trebuie becuri UV la reptile?!

Constructie terarii, amenajare, iluminare, DIY si altele
Avatar utilizator
Chuckie
Administrator
Administrator
Mesaje: 2883
Membru din: 29 Iul 2007, 21:59
Localitate: Militari
Nume: Valentin Nita
Localitate: Bucuresti
Contact:

De ce va trebuie becuri UV la reptile?!

Mesajde Chuckie » 26 Iul 2010, 15:18

Avatar utilizator
state dan
Pui
Pui
Mesaje: 33
Membru din: 21 Noi 2010, 22:08
Nume: STATE DAN
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: De ce va trebuie becuri UV la reptile?!

Mesajde state dan » 23 Noi 2010, 08:14

sunt incepator in ale teraristici dar ma straduiesc sa invat....am o nelamurire: am inteles ca pentru reptile sunt neaparat necesare razele UVB. concentratia de UVB depinde de zona geografica in care traieste acea specie (0.5%; 0.10%). Bun!....dar timpul de expunere la aceste raze? Aici am gasit asa: "Durata zilnica in care vor fi aprinse tuburile UV si becurile este de aproximativ 12-14 ore". Eu nu contest aceasta informatie bazata pe experienta dar am gasit pe net si alceva. vorbind de radiatiile solare Camelia Airinei spune "Razele ultraviolete sunt alcatuite in general din 95% raze UVA si 5% raze UVB, dar aceste procente variaza in functie de conditii atmosferice, anotimp si regiune geografica. Procentajul se schimba si din cauza stratului de ozon ce are rolul de a ne proteja de aceste radiatii. In functie de unghiul de contact dintre razele ultraviolete si stratul de ozon, acesta blocheaza razele mai mult sau mai putin. La pranz, atunci cand soarele se afla deasupra, razele UV lovesc stratul de ozon aproximativ la un unghi de 90 grade, penetrand-ul cu usurinta. In acest moment patrund mai multe raze UVB. Spre deosebire, dupa-amiaza si seara, atunci cand razele solare si stratul de ozon formeaza un unghi, sunt filtrate aproape toate razele UVB, cele care patrund fiind doar UVA. Si tot ea spune: "Pentru scopul producerii vitaminei D sunt suficiente expuneri de 15 minute la soare". Inteleg ca se refera la oameni; cu