Fam. Gekkonidae- exclusiv de clima calda?

Forum pentru discutii despre toate speciile de gecko.
vic
Piton
Piton
Mesaje: 200
Membru din: 02 Noi 2010, 11:13
Nume: Vanghele Vincentiu Fabian
Localitate: Bucuresti
Contact:

Fam. Gekkonidae- exclusiv de clima calda?

Mesajde vic » 02 Noi 2010, 11:48

Salut!

Sunt total incepator in teraristica, am doar o pereche de Leoparzi simpatici. Totusi, un gekkonid interesant era de multi ani pe lista mea de ciudatenii pe care as dori sa le am- Teratoscincus przewalski. Asta intra si in Mongolia (recorduri spre -50*C)! Alte doua specii, T. scincus si T. roborowski traiesc in zone unde minima absoluta a picat in jur de -40*C. Nu am studiat mai mult, dar sigur mai sunt cateva specii in Asia Centrala, capabile de hibernare serioasa, de moda veche, la 5*C in frigider. Inclusiv Leopardul nostru "cel de toate zilele", zambaretul despre care aflu ca a cucerit lumea, traieste si in zone cu ierni destul de reci, dar ce exista in hobby pare a fi majoritar de origine Pakistan, si acolo banuiesc ca nu au fost colectati din cele mai aspre zone, ci din cele calde, unde bestiile abunda.
Am citit prezentarea generala a familiei aici si mi-a sarit in ochi pasajul in care scrie ca Gekkonidae-le nu traiesc in zone temperate cu ierni geroase:
http://www.teraristica.ro/index.php/sop ... /index.php

Nu multi, intr-adevar, dar totusi sunt :thumbup: !
Avatar utilizator
Tiberiu Sahlean
Fondator
Fondator
Mesaje: 251
Membru din: 23 Mar 2010, 14:59
Localitate: Bucuresti
Nume: Sahlean Tiberiu
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Fam. Gekkonidae- exclusiv de clima calda?

Mesajde Tiberiu Sahlean » 02 Noi 2010, 12:41

Salut!