Concurs Articole Iulie 2010

Concursurile Teraristica Romania
Avatar utilizator
Chuckie
Administrator
Administrator
Mesaje: 2883
Membru din: 29 Iul 2007, 21:59
Localitate: Militari
Nume: Valentin Nita
Localitate: Bucuresti
Contact:

Concurs Articole Iulie 2010

Mesajde Chuckie » 28 Iun 2010, 17:22

Incepand din data de 1 iulie 2010 va puteti inscrie la concursul nostru de articole si/sau caresheet-uri pe teme teraristice.

1 - Articolele pot avea orice subiect, de la caresheet al unei specii, preferabil cu poze proprii (nu cu poze furate de pe internet, mai bine fara) pana la articole generale despre hranire, boli, serpi, soparle, tarantule sau alte animale specifice teraristicii.

2 - Va rugam sa verificati pe site ca nu cumva subiectul sa fi fost deja scris pe site.

3 - Daca doriti sa scrieti un caresheet va rugam sa il concepeti dupa urmatorul model:

viewtopic.php?f=17&t=288

4 - Articolele se pot scrie liber cu conditia sa fie utile pentru cititorii site-ului.

5 - De asemenea aveti grija sa scrieti in limba romana, chiar corecta gramatical... :D

6 - Specificam ca articolele si caresheet-urile se vor pune si pe site cu numele autorului.

7 - Aveti la dispozitie o luna, pana la 1 august 2010 pentru a scrie si posta aici articolul.

In acest topic se pun numai articolele participantilor. Discutiile s-au mutat in alt topic referitor la acest concurs.

Va rugam sa nu furati texte de pe site-uri romanesti, informatiile sunt oricum de multe ori gresite si frazele scrise de niste analfabeti. Macar aveti bunul simt sa munciti cat de cat la ele, informati-va de pe site-uri straine, traduceti, ganditi. Furturile se descalifica.

De la 1 august 2010 se va face votarea timp de 2 saptamani.

Premiile vor fi urmatoarele:

Locul I = Femela de Tapinauchenius gigas - 11-12 cm legspan
Locul II = Femela de Aphonopelma caniceps - 5 - 6 cm legspan
Locul III = Spiderling de Acanthoscurria geniculata 3 - 4 cm legspan


Premiile vor veni impreuna cu diplome personalizate si vor fi primite in intervalul 15-31 august.

Administratorii nu participa la concurs.


Asa ca....START !!!
Avatar utilizator
Colban Mihai-Codrin
Administrator
Administrator
Mesaje: 631
Membru din: 22 Mar 2010, 17:03
Localitate: Vatra Moldovitei, SV
Nume: Mihai-Codrin Colban
Contact:

Varanus exanthematicus (Varanul de savana)

Mesajde Colban Mihai-Codrin » 01 Iul 2010, 15:35

Imagine
Imagine

CLASIFICARE
Ordinul Squamata, Subordinul Lacertilia, Familia Varanidae, Genul Varanus, Subgenul Polydaedalus, Specia Varanus exanthematicus.

SUBSPECII
La aceasta specie nu exista subspecii.

STATUT DE CONSERVARE
Varanus exanthematicus este trecut pe anexa CITES litera B.

AREAL DE DISTRIBUTIE
Varanul de savana a fost descoperit de catre botanistul francez Louis Augustin Guillaume Bosc in anul 1792 in zonele din Africa subsahariana, din Senegal in Sudan, in nordul raului Congo.

HABITAT
Se gaseste in zona savanelor tropicale, fiind mai activi in sezonul ploios decat in cel arid. Varanul de savana poate rezista la temperaturi foarte ridicate cum ar fi 50-60 de grade Celsius.

DESCRIERE SPECIE
Varanus exanthematicus este o specie de varani de talie medie, cu un corp de culoare gri mata, punctat, iar ca orice alta specie din familia Varanidae, folosesc drept “arme” pe langa coada, ghearele ascutite si maxilarele puternice.
Au un comportament defensiv, fiind o specie relativ docila sunt destul de usor de imblanzit, mai ales daca se lucreaza cu ei de cand sunt pui (fiind o regula general valabila, indiferent de specie).
In salbaticie, in special varanii juvenili sau chiar si cei adulti pot deveni o masa rapida, iar pentru a se apara au adoptat comportamente diferite cum ar fi acoperirea cu pamant, se comporta timid inchizand ochii, lovesc cu coada (fiind recunoscuta forta acestora in coada), sasaie si in cele din urma pot regurgita sau defeca daca sunt prinsi.
Multi oameni considera aceste acte de defensiva ca fiind de agresivitate si renunta la a mai lucra cu animalul ceea ce nu face decat sa agraveze relatia dintre reptila si stapan.
Marimea unui varan de savana adult poate varia intre 90 si 150 de cm, putand ajunge la o greutate de 7-8 kg, cu o speranta de viata ce variaza in medie intre 10-15 ani.

HRANIREA
Puii sunt hraniti in principal cu insecte si rozatoare mici. Alaturi de hrana, este recomandat sa administrati animalului si suplimente nutritive cum ar fi calciul si vitaminele. Puteti da si o data pe saptamana cate un ou fiert.
In medie puii mananca de 2-3 ori pe saptamana insa aveti grija cu ei atunci cand ajung la maturitate deoarece pot ajunge la obezitate foarte usor.
Hranirea in afara terariului o consider a fi mai buna, unul din motive fiind acela ca animalul este ferit de a inghiti si substrat pe langa hrana.
Desi, in principiu, ii puteti hrani cu o gama destul de variata, nu incercati altceva decat hrana apropiata de cea din natura, nefiind recomandata mancarea pentru caini si pisici, conserve sau orice alte variante de genu acesta.

REPRODUCEREA
In natura, sezonul de imperechiere coincide cu cel al vanatorii, fiind anotimpul umed, perioada in care aceasta specie este mai activa. Femelele sapa cuiburi de 15-30 de cm pentru a-si depune ouale, sau uneori folosesc cuiburile de termite drept adapost.
Pentru a ajunge la maturitate sexuala, in conditii normale, ar trebui indeplinita varsta de 1.5 ani in medie.
Sexarea la aceasta specie se realizeaza destul de greu si e aproape imposibil de stabilit exact sexul prin alte metode in afara de cea a sondarii.
Atunci cand e cazul sa fie tinuti in grupuri cel mai indicat este sa fie tinuti in grup de un mascul si doua femele pentru a evita orice conflict (masculii devenind deobicei foarte teritoriali mai ales in timpul imperechierii), dupa imperechiere fiind recomandat sa separati masculul de restul femelelor.
In general, copulatia poate dura cateva ore. In timpul gestatiei femelele necesita o doza mai mare de calciu si vitamina D3 pentru o dezvoltare armonioasa a oualor si o mentinere mai buna a sanatatii.
Fiti atenti cand scoateti ouale, nu le rotiti, puneti-le la adapost intr-un incubator sigur. Temperatura necesara pentru incubatie este de 30 de grade Celsius, fiind nevoie de o perioada cuprinsa intre 132 si 169 de zile, fiind depuse in medie intre 12 si 20 de oua.
In timpul incubatiei, in functie de cum stabiliti temperatura in incubator puteti controla relativ sexul puilor, fiind sanse mai mari sa fie femele la temperaturi in jur de 32 de grade Celsius sau sa fie masculi la temperaturi in jur de 27 de grade Celsius.

TERARIU
Avand in vedere ca este o specie terestra cu dimensiuni considerabile (circa 1.5 m) lungimea si latimea terariului sunt mai importante decat inaltimea, minimul parerea mea fiind de 2.5 m lungime pe 1 m latime.
Este o specie diurna deci este nevoie de un bec tip spot in coltul cald al terariului, care ajuta la o mentinere mai usoara a temperaturii si luminozitatii, majoritatea fiind de parere ca pentru aceasta specie nu este nevoie de neoane sau lampi cu raze ultraviolete.
Temperatura optima ar fi intre 40-50 de grade Celsius in coltul cald si 30 de grade Celsius in coltu rece iar in timpul noptii temperatura poate scade cu 5-6 grade.
Umiditatea recomandata este undeva intre 50-60%. Asigurativa ca aveti caldura si umiditatea necesara cu ajutorul termometrelor si higrometrelor, fiind un animal cu sange rece are nevoie de acestea pentru a-si regla temperatura corpului.
Ca substrat puteti folosi substratul de cocos sau pamantul (netratat), acestea fiind comode pentru animal (deoarece de multe ori le place sa sape) cat si pentru mentinerea unei umiditati necesare.
Ar fi recomandat sa dotati terariul cu un decor spefic celui de savana, cu doua ascunzatori (una in zona rece si una in zona calda) cel putin in perioada cat este pui. In afara de acestea, este necesar ca terariul sa aiba un vas cu apa in care reptila sa poata intre in totalitate si sa se scufunde, care trebuie verificat zilnic (majoritatea au obiceiul de a defeca in apa).
Aveti grija ca terariul sa fie cat mai securizat deoarece sunt niste reptile destepte si foarte pricepute cand e vorba de evadare.


© Colban Mihai-Codrin
Ultima oară modificat 01 Aug 2010, 22:24 de către Colban Mihai-Codrin, modificat de 8 ori în total.
Redirecționează 2% din impozitul pe venit către Agent Green!
www.agentgreen.ro
Avatar utilizator
Smith
Piton
Piton
Mesaje: 141
Membru din: 22 Iun 2010, 15:56
Localitate: Bistrita
Nume: Andrei

Re: Concurs Iulie 2010

Mesajde Smith » 12 Iul 2010, 01:07

Panterophis guttatus

Imagine

Familia Colubridae
Clasa Reptilia, Ordinul Squamata, Subordinul Serpentes (Ophidia), Familia Colubridae.

Subspecii: Panterophis guttata guttata (traieste in Sud-Estul Statelor Americii )si Panterophis guttata emoryi ( traieste in Statele Unite , din Nebraska pana in Texas si in Nordul Mexicului )
Corn snake nu este pe liste CITES.
Areal de distributie : Corn snake se gaseste prin Sud-Estul si Centrul Statelor Unite ,fiind observat cu precadere în sudul statului New Jersey, în Louisiana, Kentucky si, mai ales, in peninsula Florida.
Habitat natural: Imagine Serpii corn prefera habitatele cum ar fi :desisurile , marginile de padure , stufarisurile ,stancariile, suprafetele cu trunchiuri cazute de copaci si casele sau fermele abandonate sau foarte rar folosite , de la nivelul marii pana la inaltimi de 6.000 metri.
In mod normal un corn snake va ramane pe sol dar poate sa urce in copaci , faleze sau alte suprafete inalte , unde cauta cuiburi de pasari , hranindu-se cu ouale si puii lor.
In mediul lor natural , serpii corn prefera sa stea ascunsi , asa ca rareori pot fi observati.
In regiunile mai reci , serpii hiberneaza in timpul iernii . Cu toate acestea , in cele mai multe regiuni cu clima temperata din lungul coastei ei isi fac adapost in crapaturile din piatra sau busteni in timpul vremii reci . Ei ies afara si se incalzesc doar ziua la caldura soarelui .In timpul perioadei reci serpii sunt mai putin activi si vaneaza mai putin.
Descriere specie : Serpii corn sunt una dintre cele mai usor de crescut si intretinut rase de sarpe , ceea ce ii face ideal pentru un incepator , dar si pentru un avansat datorita frumusetii sale.Cornii se simt in general bine la temperaturi care ne plac si noua , mananca in general rozatoare care pot fi cumparate congelate , sunt in general docili (e chiar dificil sa faci un corn snake sa te muste ) , sunt relativ mici (marimea medie e de 130 cm la masculi si 140-150 la femele rareori atingand 1,8 metrii) si cel mai important nu sunt veninosi! Serpii corn sunt in general usor de intretinut , dar au si ei necesitati iar lucrurile pot sa mearga prost asa ca am creiat acest care sheet pentru ai ajuta pe incepatori ,poate si pe cei cu mai multa experienta , dar care detin pentru prima data un corn snake sa-si ingrijeasca si sa se bucure de sarpele lor.
In continuare voi scrie cateva informatii despre anatomia lor.Organele interne ale unui sarpe sunt protejate de coaste iar cele mai multe organe sunt lungi si subtiri si se distribuie in lungimea corpului . Plamanul stang este foarte putin sau chiar deloc folosit si de cele mai multe ori este foarte mic sau lipseste.Plamanul drept este capabil sa alimenteze corpul cu oxigen si sa realizeze respiratia.Plamanul drept il ajuta pe sarpe sa pluteasca pe apa fara sa se scufunde.
Terariu - amenajare si necesitati:Serpii corn ca orice alta reptila , au sange rece adica au nevoie de o sursa externa de caldura si au nevoie de un los racoros unde sa se retraga atunci cand s-au saturat de caldura , adica au nevoie de doua ascunzatori: una in zona calda unde e recomandat sa fie o temperatura intre 27 si 29 °C si o zona rece unde e recomdat sa fie o termperatura cuprinsa intre 21 si 23°C. Nerespectarea acestor conditii ii poate creia sarpelui probleme de sanatate.
Nu ar trebui sa puneti terariul in lumina directa a soarelui , deoarece in interiorul terariului se va face prea cald . De asemenea trebuie sa stiti ca schimbarile bruste de temperatura sunt extrem de daunatoare sarpelui dumneavoastra , dar mai bine sa fie putin mai rece decat prea cald . Fiind prea cald incet ,incet va ucideti sarpele!
De asemenea daca este prea rece sarpele dumneavoastra va fi inactiv si va dormi mai mult. Cu toate acestea este important ca sarpele sa aiba intr-o parte a terariului o zona mai calda in special dupa o masa . Daca sarpele nu va avea temperatura potrivita dupa ce a mancat , digestia va fi mult mai lenta pana la punctul la care se poate opri . Acest lucru ar fi foarte rau pentru sarpele dumneavoastra.
Daca sarpele dumneavoastra sta tot timpul in zona calda , incercati sa cresteti foarte putin temperatura , de asemenea daca sta tot timpul in castronul cu apa din zona rece incercati sa scadeti putin temperatura.
Cea mai buna metoda de incalzire a terariului este head-padul . Un head-pad ar trebui pus de la un capat al terariului pana la jumatatea lui , dandu-i astfel sarpelui posibilitatea de a alege intre zona calda si zona rece.
Desigur , exista si alte metode cum ar fi folosirea unei lampi termice sau a pietrei calde , dar nici una dintre aceste metoda nu este potrivita. Lampile termice au tendinta de a incalzi tot terariul , astfel sarpele nu mai poate sa aleaga intre zona calda si zona rece.Pietrele calde deoarece funtioneaza cu ajutorul unor elemente de incalzire electrica , au locuri suficient de fierbinti pentru a-i provoca arsuri sarpelui.
Ascunzatorile pot fi confectionate din ghivece , cutii de carton , nuci de cocos sau cumparate de la pet shop.
Imagine
Cornilor nu le plac spatiile mari si deschise , asa ca nu va puneti puiul de corn intr-un terariu pentru adulti , deoarece tot spatiul in plus il va stresa. Un pui de corn snake va fi fericit intr-un terariu de 20 de litri , pe cand un adult va avea nevoie de un terariu cu dimensiunile :
• lungimea 100 cm
• latime 40 cm
• inaltime 40 cm
Defapt in acest terariu va fi destul loc pentru o pereche de corni .Va puteti tine fara probleme doi serpi corni de aceasi dimensiune in acelasi terariu , dar daca aveti 3 serpi veti avea nevoie de doua terarii sau de un terariu foarte mare , dar acesta va fi dificil de mentinut la temperatura recomandata.
Serpii corn sunt printre cei mai buni artisti la evadari.Insasi Houdini nu ar putea sa o faca mai bine! Sarpele va gasi cea mai mica fisura sau deschidere pe care o va exploata la maxim si va evada si odata iesit in camera sarpele se va face "pierdut" fiind foarte greu de gasit. Astfel , pentru a evita acest stres si batai de cap , asigurati-va mereu ca ati inchis bine terariul dupa ce acesta a fost deshis.
Pentru substrat puteti folosi sarvetelele de bucatarie , ziare , substrat de nuca de cocos sau bucatele de lemn cu conditia ca acestea sa nu fi fost vopsite sau tratate cu alte substante chimice .De asemenea nu folositi lemnul de cedru pentru ca este toxic pentru sarpele dumneavoastra .Daca folositi substrat din bucati de lemn ar fi recomandat sa va scoateti sarpele din terariu atunci cand il hraniti deoarece bucatile de lemn se pot lipi de hrana iar sarpele le va inghiti odata cu hrana si asta ii poate aduce probleme.
Substratul de nuca de cocos este ideal pentru mentinerea umiditatii in terariu. Daca nu folositi substrat de nuca de cocos va recomand sa introduceti in terariu un castron cu apa suficient de mare ca sarpele sa poata intra in intregime in el.
Substratul de sarvetele de bucatarie sau ziare este usor de inlocuit permitand astfel pastrarea curateniei in terariu si este foarte ieftin.
Sarpele va mai avea nevoie de un castron in care sa aiba in permanenta apa curata pentru a bea.
Terariul va avea nevoie de o ventilatie buna pentru a impiedica aparitia mucegaiului , care ii poate creia probleme de respiratie sarpelui dumneavoastra. Recomand ca terariul sa aiba doua aerisiri pe laterale . Pe o laterala gaurile de aerisire vor fi in partea de sus langa capac iar pe laterala opusa in partea de jos langa substrat . Acestea vor asigura o ventilatie buna in interiorul terariului.
De asemenea mai puteti sa ii puneti ramuri in terariu , pentru a-i creia un habitat cat mai apropiat de cel natural , cu toate ca se catara destul de rar.Ramurile pot fi cumparate de la pet shop , acestea fiind deja sterilizate sau luate din natura si fierte sau coapte in cuptor ca sa moara toti paraziti ca ar putea fi in ele.Asigurati-va ca aceste ramuri sau bucati de lemn nu au suprafete in care sarpele dumneavoastra s-ar putea zgaria sau intepa.
Curatarea terariului este deosebit de importanta pentru sanatatea sarpelui dumneavoastra. Un sarpe sanatos tinut intr-un terariu murdar se va imbolnavi rapid.Dumneavoastra , in calitate de propietar al sarpelui sunteti singurul raspunzator pentru curatenia terariului. In procesul de curatare se vor urmarii urmatoarele aspecte: apa din castron trebuie schimbata zilnic si castronul clatit bine .Trebuie sa verificati zilnic daca sarpele nu a defecat si in cazul in care a defecat sa-i strangeti fecalele si locul trebuie curatat.
De exemplu daca fecalele se afla in castronul cu apa , apa trebuie aruncata si castronul clatit iar daca se afla pe substrat aceea portiune de substrat trebuie sa fie inlocuita cu substrat curat.Un sarpe va defeca in general doar intre mese la 2-3 zile dupa ce a fost hranit.O data la 2-3 luni trebuie schimbat tot substratul si toate accesoriile trebuiesc sterilizate prin fierbere ,sau tinute in clor si clatite bine dupa aia(eu prefer sa le fierb).Aceasta actiune impiedica dezoltarea bacteriilor si a parazitilor in terariu. De asemenea acest lucru trebuie facut imediat dupa ce a-ti observat prezenta in terariu a unor paraziti precum acarienii sau capusele .Pe langa schimbarea substratului si sterilizarea accesoriilor va trebui in acest caz sa ii faceti sarpelui dumneavoastra o baie in apa calda (5-10 minute ar trebui sa fie suficiente).
Naparlirea :
Imagine
Datorita faptului ca serpilor nu le creste pielea odata cu ei trebuie sa naparleasca periodic . Naparlirea este procesul prin care serpii scapa de pielea veche , o noua piele formandu-se sub pielea veche inaintea naparlirii.
Naparlirea este un proces care se activeaza sub control hormonal si care le permite serpilor sa creasca si sa scape de parazitii externi cum ar fi capusele.
Un sarpe adult va naparli de 4-8 ori pe an iar unul tanar mult mai des (putand chiar sa naparleasca in fiecare luna).Numarul de naparliri depinde de temperatura la care este tinut sarpele , de cat de des este hranit si de marimea hranei .Un sarpe sanatos nu va avea probleme cu naparlirea si va naparli toata pielea odata.Un sarpe bolnav sau care nu a fost hranit corespunzator , a stat la temperaturi neindicate sau care nu are umiditatea potrivita(recomand folosirea substratului de nuca de cocos sau introducerea in terariu a unui recipient cu apa suficient de mare pentru a ca sarpele sa poate intra in intregime in el)
va avea probleme la naparlit. Acesti serpi vor naparli pe bucati , unele bucati vor ramane lipite de ochii animalului sau de partea ventrala.
O naparlire dureaza aproximativ 2 saptamani , timp in care sarpele va fi inactiv si ochii ii vor fi acoperiti cu o pielita( vor arata cetosi). In aceasta perioada nu este indicat sa va manipulati sarpele deoarece o sa il stresati , se poate rani mai usor deoarece noua piele ce se formeaza dedesupt este moale si sensibila. De asemenea sarpele nu va vedea bine in aceasta perioada datorita pielitei ce ii acopera ochii si se poate simti amenintat de
dumneavoastra putand deveni agresiv.
Dupa aceasta perioada , ochii ii vor redeveni transparenti iar pielea nu va mai avea o infatisare opaca , dar inca nu este recomandat sa va manipulati sarpele deoarece il puteti stresa iar pielea este in continuare sensibila.
La 2-3 zile dupa ce ochii iau redevenit transparenti va incepe naparlirea .Un sarpe va folosi orice suprafata mai aspra din terariul care sa agate pielea veche . Naparlirea incepe cu pielea de pe cap , dupa aceasta sarpele se va agata de
suprafete aspre care vor agata pielea veche , permitandu-i sarpelui sa alunece din ea. Pielea noua va fi putin umeda si lucioasa , de asemenea noantele de culoare vor fi evidentiate.Pielea veche va fi uscata si va ramane intreaga sau va fi mototolita intr-o bucata.
Reproducere:Serpii de porumb se inmultesc de regula la scurt timp dupa venirea primaverii .
Masculul isi curteaza in principal femela cu indicii tactile si chimice, dupa care isi introduce hemipenisul in femela si ejaculeaza.
Daca femela ovuleaza, ouale\ovulele vor fi fecundate si ea va incepe sa separe nutrientii in ovule\oua si sa secrete o coaja.
Depunerea oualor are loc la putin mai mult de o luna dupa imperechiere, si consta in depunera a 12-24 de oua intr'un loc cald, umed si ascuns.
Dupa depunerea oalor, sarpele adult abandoneaza ouale si nu se mai intoarce la ele. Ouale sunt alungite cu o coaja cartilaginoasa, flexibila.
La aproximativ 10 saptamani dupa depunere, puii de sarpe folosesc un solz numit "dinte de ou" pentru a taia membrana oului din care ies avand o lungime aproximativa de 5 inch.
Sexarea:In ceea ce priveste sexarea serpilor din captivitate se folosesc doua metode.Prima metoda si cel mai des folosita la noi , dar care nu poate fi aplicata serpilor de peste 45-50 de cm consta in aplicarea unei forte asupra tesuturilor care inconjoara cloaca.Se incepe apasarea cu 2-3 centimetri (in funcite de marimea sarpelui) mai jos de cloaca dinspre coada si se urca treptat prin rulare pana la cloaca . Presarea se face cu degetul mare.La masculi vor fi evidentiate hermipenele ( cele doua organe sexuale ale serpilor masculi ) iar la femele vor aparea doar doua puncte mici si rosi in locul hermipenelor. O persoana cu experienta ar trebui sa poata folosi aceasta metoda foarte eficient.
Un incepator nu ar trebui sa incerce aceasta tehnica deoarece organele de reproduce ale serpilor pot fi ranite daca este aplicata prea multa forta iar daca asupra unui mascul nu aplicati suficienta presiune hermipenele nu vor iesi la suprafata si veti crede ca aveti o femela . Deobicei cand incercati aceasta metoda sarpele va defeca pe dumneavoastra datorita presiunii aplicate.
Cea de a doua metoda consta in introducerea unei sonde (instrument metalic , lung , subtire si neascutit ) in cloaca spre varful cozii.La masculi din cauza hermipenelor sonda va penetre o distanta mai mare , pe cand la femele va penetra o distanta mai mica.Din cauza elasticitatii hermipenelor se va simti un "hop" daca sonda va fi pe deplin introdusa in cloaca unui mascul .In cloaca unei femele se va opri brusc deoarece intampina peretele muscular de la baza cozii.
Hranire: Cornii sunt serpi neveninosi, constrictori, adica isi ucid prada prin incolacire in jurul ei, strangand-o pana cand aceasta moare datorita lipsei respiratiei si mai ales din cauza fracturilor multiple.
Hranindu-se de regula cu animale mai voluminoase decat corpul lor , corni prezinta o serie de adaptari in acest sens:
cavitatea bucala este mult dilatabila.Osul patrat prin care se articuleaza mandibula de neurocraniu , este lung si foarte mobil .
Mandibula este formata din cele doua jumatati , unite medio-anterior printr-un ligament elastic , asigurand largirea gurii.Dintii sunt conici , foarte ascutiti si curbati spre interior astfel ajuta la introducerea prazii in gura si o opresc sa mai iasa afara.Mecanismul inghitirii se realizeaza prin miscarile alternative , dinainte-inapoi,ale celor doua jumatati ale mandibulei.Dintii sunt numerosi gasindu-se nu numai pe cele doua falci , ci si pe oasele palatine , pterigoide si chiar pe vomer.
Inghitirea unei prazi voluminoase este inlesnita si de secretiile abundente ale glandelor salivare.Peretii esofagului si stomacului sunt foarte elastici si permit prazii voluminoase sa inainteze lent.Tot ca o adaptare la inghitirea unei prazi intregi , voluminoase ,sternul lipseste , usurandu-se astfel dilatarea stomacului.
Serpii corn mananca in primul rand rozatoare , mai ales soareci in sobolani .Cum pinky de soarec sunt greu de gasit in natura multi pui de corn snake mananca soparle la primele lor mese , in special anole.Unii indivizi isi pastreaza aceasta tendinta si la maturitate.
In captivitate sunt hraniti in special cu soareci.
Majoritatea serpilor din terarii sunt hraniti cu soareci sau sobolani decongelati si incalziti ( de preferat in apa calda si nu in cuptor deoarece ii distruge din propietatile nutritive) , dupa ce au fost in prealabil inghetati.Atunci cand hraniti sarpele cu hrana moarta ar trebui sa folositi o penseta sau clesti cu care sa tineti hrana pentru a nu va expune riscului de a fi muscat de sarpe.Hrana trebuie miscata in fata sarpelui pentru a da impresia ca este vie iar sarpele in mod obisnuit o va musca si va incepe sa o constricte , dar exista posibilitatea sa o inghita direct fara sa o mai constricte.
Este recomandat sa va hraniti sarpele cu soareci care au fost congelati timp de aproximativ 30 de zile , in aceasta perioada teoretic ar trebui sa moara orice parazit sau microorganism pe care il poate contine un soarece , astfel reduceti riscul ca sarpele dumneavoastra sa primeasca vreo boala de la hrana. Nu este recomandat sa va hraniti sarpele cu soareci care au fost tinuti la congelator mai mult de 60 de zile deoarece majoritatea propietatilor nutritive ale hranei se pierd din cauza inghetului indelungat.
De asemenea nu este recomandat sa va hraniti sarpele cu hrana vie deoarece aceasta ii poate provoca rani destul de de urate sarpelui mai ales daca este un soarece adult.Daca vreti sa ii dati hrana proaspata este recomandat sa o ucideti inainte. Exista mai multe moduri de a ucide un soarece , dar eu personal il tin de coada il las sa stea pe o suprafata orizontala , apoi il iau de cap si de baza cozii ( daca il tineti de capatul cozii aceasta se poate rupe ) si trag . Moartea este foarte rapida iar animalul nu apuca sa sufere.
Puii de corn snake se hranesc cu pinky de soarece iar pe masura ce acestia cresc se trece la fuzzy , respectiv pinky de sobolan de o zi pana la soareci adulti.
Diametrul hranei nu trebuie sa depaseasca diametrul sarpelui , in caz contrat sarpele poate recurgita. De asemenea poate regurcita daca este manipulat prea curand dupa ce a mancat(2 zile in care sa nu va manipulati cornul ar trebui sa fie suficiente).
Puii se hranesc de doua ori pe saptamana sau odata la 5 zile, adultii odata pe saptamna.(eu imi hranesc cornul o data la 6-7 zile in functie de marimea soarecelui)
Daca ati cumparat un corn snake iar acesta nu vrea sa manance nu va ingrijorati , asigurati-va doar ca are apa proaspata si ar trebui sa inceapa sa manance in 3-4 zile . In aceste 3-4 zile nu ar trebui sa il manipulati deloc deoarece o sa il stresati si mai tare.Cel mai bine lasati-l sa se acomodeze cu noul mediu.Daca dupa aceste 3-4 zile , poate chiar o saptamana refuza sa manance cel mai bine duceti sarpele inapoi de unde l-ati cumparat sau daca aveti ceva experienta in cresterea serpilor puteti sa incercati sa il hraniti fortat , totusi aceasta metoda nu trebuie practicata de un incepator deoarece acesta poate rani sarpele!
Imagine
Ultima oară modificat 01 Aug 2010, 20:10 de către Smith, modificat de 11 ori în total.
Pentru mai multe discutii : frozen.feelings@yahoo.com
andreilazar9
Pui
Pui
Mesaje: 45
Membru din: 26 Iul 2010, 11:44
Localitate: cluj/capia turzii
Nume: Andrei
Localitate: Cluj-Napoca / Campia Turzii

Re: Concurs Iulie 2010

Mesajde andreilazar9 » 27 Iul 2010, 15:34

AUSSERER, 1875:Brachypelma vagans(Mexican red rump)
Imagine
Clasificare :
increngatura:Artropode
clasa:Arahnida
ordinul:Araneae
familia:Theraphosidae
genul:Brachypelma
specia:Brachypelma vagans

Statut de conservare:

Face parte din listele CITES anexa B.

Areal de distributie:

Aceasta habiteaza in general in Mexic dar poate fi gasita si mai indepartat de sud cum ar fi in Belize, El Salvador, Guatemala dar si în St Lucie County, Florida(in prezent, este considerata o specie non-nativa stabilita in acest stat, unde se crede că au fost introduse, fie prin emisiile accidentale sau intenţionate a exemplarelor importate prin intermediul comerţului de animale de companie, deşi numărul lor au fost în scădere, din cauza hranirii acestora cu insecte otrăvit de pesticide..).
Imagine
Habitat:
Destul de extins:de la padure de câmpie (de exemplu, în Yucatan) la paduri joase vesnic verzi si pana la savana din sudul Mexicului.Dupa cum se vede aceasta specie prefera un climat mai umed decat majoritatea brachypelmelor .intervalul de temperatura preferat de aceasta specie variind de la 20-26 grde Celsius,cu o umiditate de 70%-75%.

Descriere specie
Imagine
Ca si la majoritatea tarantulelor biologia lui brchypelma vagans este putin cunoscuta(Carter 1997).Femelele adulte sunt de 5-7.5 cm lungime corp iar cu leg span(dimensiunea cu tot cu picioare) pan la 13,5 cm.
Masculii sunt ceva mai mici cu un abdomen mult mai mic dect femela,cu picioare mai lungi in raport cu corpul si mult mai delicate.
Tarantula este in intregime neagra cu exceptia firelor de pe abdomen de culoare rosu-brun, femela, de asemenea, au părul roşu-brun pe picioarele III şi IV (Baxter 1993).
Este o specie sapatoare de galerii facand vizuini cu diametru de 4-5 cm si adanci de pana la 45 cm.Sunt pradatorii nocturni hranindu-se cu artropode ,diferite insecte sau chiar si mici vertebrate(Marshall 1996).
Pradatorii tarantulei Brachypelma vagans in Florida sunt unele mamifere,iar populatia tanara este vulnerabila la alte artropode precum şi a broaştelor şi broaştelor râioase.
Ca si tote tarantulele din Lumea Noua acestea se apara impotriva pradatoriilor cu perii urticanti de pe abdomen,acestia ajungand la piele provoaca iritati mari asemantoare cu fibra de sticla insa daca perii intra in membranele mucoase sau mai ales ochi,acestia provoaca un discomfort foarte mare sau chiar leziuni.
Acesta specie nu a fost raportata de a poseda o muscatura serioasa pentru omeni(Breene 1996)
In Florida exemplare de masculi si femele cu juvenili sunt mai raspanditi in predominanta toamna desi exemplare de toate varstele se gasesc pe tot parcusul anului.Acest lucru este datorat fara indoiala faptului ca indivizi din aceasta specie traiesc mai multi ani.Unele specii din acest gen traiesc 25 de ani in natura si pot ajunge la mai multi in captivitate daca sunt crescute corespunzator.Perioada de maturatie in salbaticie este intre 5 si 7 ani dar in captivitate la brachypelma vagans poate fi adusa la 2-3 ani(Baxter 1993)
Stabilirea speciei in Florida nu este deloc surprinzatoare,parti din peninsula Yucatan din Mexic,sunt oarecum similare in tip de vegetatie ,sol,clima.Insa in adevrat nu putem sti exact cum a ajuns acesta specie in Florida.O ipoteza mai veche este ca o singura femela gestanta a fost scapata sau eliberata.Aceasta ipoteza era sustinuta de o capturare(pintre primele capturari) a unui mascul care in laborator a naparlit si a iesit deformat si sa suspectat ca deformarea a fost cuzatata de endogamie.Insa de atunci sau capturat foate multe exemplare perfect sanatoase
iar acum se crede ca individu era deformat din cauza raniri in timpul capturarii.Este probabil ca această populaţie a fost în această locaţie timp de peste zece ani, sprijinind în mod indirect afirmaţia că mai multe exemplare au fost eliberate de un crescator din localitate sau au fost aduse de un importator comercial în timpul anilor 1970.O observatie viabila, a unei perechi de herpetologi care cautau reptile dea lungul unui drum pavat, a unui mascul de brchypelma vagans adult in 1989, caz care a fost raportat in 1996 dupa publicarea descoperiri mascului in Florida.Faptul ca masculul a fost adult ne arata ca populatia este aici cel putin din 1986. De ce nu au devenit mai raspandite nu este de inteles,dr se cunoste faptul ca au o restrictie fata de habitat si nu au o dispersie mare.(Gertsch 1979).Impactul speciei asupra faunei din Florida poate fi periculos fiind o specie invaziva, la fel cum se cunosc foarte multe specii exotice care sau stabilit aici datorita climatului si habitatului asemanator avand un efect nociv asupra faunei indigene, de aceea ar fi naiv sa presupunem ca aceasta specie nu ar avea efecte asemanatoare asupra faunei infigene(Thomas 1995).

Hranirea

Se stie ca aceasta specie e un pradator vorace care mananca aproape tot ce poate invinge,insa in captivitate este bine sa ii oferim hrana mai mica de dimensiune decat tarantula in sine.
Exemplarele tinere pot fi hranite cu viermi de faina sau juvenili de Balptica dubia si Cinerea.
Exemplarele mai mari pot fi hraniti cu lacuste ,greieri ,gandaci maturi de Blaptica sau Cinerea si chiar cate un pui de soarece ocazional.

Reproducere
Imagine
La brachypelma vagans perioada de incubatie este de 69 de zile(sursa informatiei:McKee,1986).
Temperatura medie de incubare - 27 ° С, umiditatea relativă - 80%.
Femela face saci pentru oua din matase cu diametru de 4-5 cm,iar juvenli (spiderlings denumiti in engleza) stau cateva saptamanii in jurul mamei pana sa se disperseze .Patru femele in laborator au facut saci cu media de 100 de juvenili dar au fost raportate si foarte multe cazuri cu 300 de juvenili pentru aceasta specie(Moore 1994),cu rapoarte nepublicate pana la 800(Y. Evanou, comunicare personala 1998).
In perioada de reproducere hranirea este foarte importanta si se indica ca insectele sau micile vertebrate cu care sunt hranite sa li se administreze minerale si vitamine(de exemplu intr-o cutiuta cu praf de calciu se pune insecta cu care e hranita tarantula si se scutura putin astfel asiguram tarantulei surplusul de mineral in cantitati reduse necesare ei cum ar fi praful de calciu depus pe insecta).
Sunt 2 metode in principale de imperechere :
A. in care ii se ofera famelei un substrat destul de gros pt sapa o viziuna si va fi destul spatiu pentru mascul ca sa poata scapa in cazul in care femela il va ataca.Masculul va fi introdus in terariul femelei.
Dupa imperechere tarantula se retrage si incepe constructia locului unde va sta sacul de oua si in cele din urma constructia acestuia si deasemenea depunerea oualelor.
Inconvienentele la aceasta metoda sunt ca nu se pot supraveghea etapele de dezvoltare si ar putea fi atacte de acarieni.

B.Se poate lasa destul substrat pentru o viziuna numai ca cuconul este luat si pus intr-un incubator,insa juvenili in primele saptamani de viata nu vor avea parte de protectia femelei pana la dispersare dar vor fi scutiti de atacul acarienilor sau infectiei cu unele tipuri de viermi datorita sterilitatii mediului de incubare.
In ambele metode se vor pastra mxime de igena, substratul va fi sterilizat si nu va fi decorat, se va pastra intr-o puritate continua.
Orice interferenta poate fi realizata numai in cazuri de urgenta!
Masculul trebuie privit cu atentie si ingrijire inainte i se va sigur umiditatea necesara pentru preveni uscare spermei,de asemenea i se va asigura mese bogate in nutrienti.
La femela i se va asigura hrana constanta pentru a nu ataca masculul .

Terariul

In general dimensiunea terariului depinde de marimea tarantulei.Puii pot fi tinuti in cuti mici de plastic sau in terarii cu dimensiuni de 30X30X30(pt exemplarele mari) cu substrat de nuca de cocos sau turba unde i se va asigura tarantulei o parte uscata si o parte umeda astfel tarantula are de unde sa aleaga nivelul de umiditate de care are nevoie(si o umiditate prea mare poate dauna tarantulei!).Brachypelma vagans este o specie sapatoare de viziuni astfel e bine sa aiba un substrat destul de gros pentru aceasta sau se poate pune o ascunzatoare artificiala si optional diferite ornamente care imita mediul natural.Temperatura camerei de 20 grade celsius este buna pentru aceasta specie asa ca nu necesita neaparat un mijloc de incalzire,terariul se poate echipa cu termometru si cu higrometru pentru a avea in vedere temperatura si umiditatea terariului(care trebuie sa fie de 70%-75%)

Bibliogafie
Baxter, R.N. 1993. Keeping and breeding tarantulas. Chudleigh Publishing, Essex, England. 89 pp.
Breene, R.G. 1995. Common names of arachnids 1995. American Tarantula Society, Publisher. South Padre Island, Texas.
94 pp.
Breene, R.G., D.A. Dean, J.C. Cokendolpher, and B.H. Reger. 1996. Tarantulas of Texas: Their medical importance, and
world-wide bibliography to the Theraphosidae (Araneae). American Tarantula Society, Publisher. South Padre Island,
Texas. 73 pp.
Carter, N. 1997. Who’s on CITES and why? Forum of the American Tarantula Society 6(5): 172-173.
Gertsch, W.J. 1979. American spiders. 2nd ed. Van Nostrand Reinhold Co., New York. 274 pp.
Marshall, S.D. 1996. Old dog learns new trick. Forum of the American Tarantula Society 5(4): 114-116.
Moore, B.H. 1994. Red rumped cannibals. Forum of the American Tarantula Society 3(1): 14-15.
Smith, A. 1986. The tarantula: Classification and identification guide. Fitzgerald Publishing, London. 178 pp.
Thomas, M.C. 1995. Invertebrate pets and the Florida Department of Agriculture & Consumer Services. Florida Entomologist
78(1): 39-44.
Valerio, C.E. 1980. Arañas terafosidas de Costa Rica (Araneae, Theraphosidae). I. Sericopelma y Brachypelma. Brenesia 18:
259-288.
2
Ultima oară modificat 28 Iul 2010, 12:22 de către andreilazar9, modificat 1 dată în total.
sMd
Varan
Varan
Mesaje: 326
Membru din: 04 Apr 2010, 03:01
Localitate: Ploiesti/Bucuresti
Nume: Neacsu Bogdan
Localitate: ploiesti/bucuresti
Contact:

Re: Concurs Iulie 2010

Mesajde sMd » 27 Iul 2010, 19:28

Pterinochilus murinus
Imagine
Imagine

Clasificare

increngatura:Artropode
clasa:Arahnida
ordinul:Araneae
subordinul:Mygalomorphae
familia:Theraphosidae
subfamilia:Harpactirinae
genul:Pterinochilus
specia:Pterinochilus murinus


Statut de conservare:


Nu face parte din listele CITES.


Areal de distributie:

Angola, Burundi, Tanzania, Republica Democrata Congo (fosta Zaire), Kenya, Mozambic, Africa de Sud, Zambia si Zimbabwe
Imagine


Habitat

Aceasta specie de tarantula paote fi gasita in tarile pomeninte anterior, preferand zonele deluroase semiaride, dar in nordul Tanzaniei poate fi gasita in zone de clima cu umiditate mai mare.
Este o tarantula care se adapteaza foarte usor, orice crapatura sau gramada de lemne este o potentiala casa.


Descrierea speciei


Aceasta tarantula a fost descrisa prima data in 1897 de Reginald Innes Pocock. Denumirile populare sunt "Usambara Orange Starburst Baboon", "OBT"(Orange Baboon Tarantula) si "Mombasa golden starburst tarantula".
In prezent sunt cunoscute 4 variante de colorit:
TCF - Typical Colour Form, UMV - Usambara Mountain Variant, RCF - Red Colour Form, DCF - Dark Colour Form.

P. murinus TCF:
Numit in functie de culoare, diferite tonuri de bej pal, uneori cu o strălucire verzuie, firele de par lungi, picioarele si abdomenul roz pal.

P. murinus RCF:
Firele de par lungi si scurte rosii sau orange, a fost initial P. murinus "Usambara", mai tarziu in mod fals a actionat ca P. mamillatus.

P. murinus UMV:
Probabil, un mod natural intermediar de TCF şi RCF. Este de culoare galben / portocaliu, dar cu intensitate mai mare decât TCF.

P. murinus DCF:
In general de culoare inchisa, uneori chiar negru. Carapace aurie / galbena cu dungi radiale închise la culoare, dar nu la fel de pronuntate ca si P. murinus TCF.

Harpactira elevata, Pterinochilus mamillatus, Pterinochilus vosseleri, Pterinochilus hindei, Pterinochilus leetzi, toate aceste specii sunt sinonime cu Pterinochilus murinus.

Este o specie terestra cu temperament defensiv.
Nu este o specie foarte mare, media fiind 10-12 cm.


Hranirea


Nu este o specie pretentioasa, mananca orice fel de insecte folosite ca hrana, mealworms, superworms, Blatta Lateralis, dubia, cinerea, etc.


Reproducere


[youtube]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CpY8IfaPmQ0&amp;hl=en_US&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CpY8IfaPmQ0&amp;hl=en_US&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]

Imagine

Atat masculii, cat si femelele din aceasta specie ating maturitatea din punct de vedere sexual la 10 cm.
Este o specie usor de reprodus, in ciuda agresivitatii speciei, masculul poate fi lasat cu femela dupa imperechere, iar aceasta nu il va ataca. Spre deosebire de alte specii, aceasta nu isi maseaza sacul.Perioada de gestatie este de o luna.
Perioada de incubare este de 6-8 saptamani. Sacul contine in medie 150 oua.


Terariu


Dimensiunile terariului difera in functie de marimea tarantulei, insa in cazul unei tarantule adulte un terariu 25X15X20 cm este suficient. Orice substrat care mentine umiditatea este bun, substrat de cocos, turba, vermiculit, etc. Este bine sa puneti in terariu crengi, bucati de lemne , etc. pentru a pune o baza masei de panza ce urmeaza.
umiditate: 60-70%
temperatura: 20-25 C.
Ultima oară modificat 01 Aug 2010, 20:28 de către sMd, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
adrianyva
User banat
User banat
Mesaje: 262
Membru din: 22 Mar 2010, 17:10
Localitate: Iasi
Nume: Adrian
Contact:

Re: Concurs Iulie 2010

Mesajde adrianyva » 27 Iul 2010, 20:37

Paleosuchus Palpebrosus:


Imagine




Clasificare:

Regnul: Animal
Increngatura: Chordata
Subdivizia: Vertebrata
Clasa: Reptila
Subclasa: Diapsida
Divizia: Archosauria
Subdivizia: Crurotarsi
Ordinul: Crocodilia
Subordinul: Eusuchia
Familia: Alligatoridae
Subfamilia: Caimaninae
Genul: Paleosuchus
Specia: Paleosuchus palpebrosus



Conservare :

Nu face parte din speciile periclitate acest lucru insemnand ca schimburile comerciale sunt permise.Acest tip de comert trebuie sa fie monitorizat, majoritatea venind din Guyana, tara care are o cota CITES care determina numarul de caimani vii ce pot fi trimisi catre export intr-un an !
Face parte din anexa a 2-a Cites.
In natura se estimeaza ca ar fi peste 1.000.000 de exemplare.


Areal de distributie :

Bolivia,Brazilia,Columbia,Guyana,Paraguay,Ecuador,Venezuela,Peru si Surinam.

Imagine



Habitat :


Este un cayman de apa dulce si iubeste zonele impadurite.Se gaseste in Amazon si afluentii lui, in raurile din Paraguay, in raurile din Bolivia,Brazilia si Venezuela.Prefera apa curata si au intinderi mari de teritoriu.Sunt predominanti nocturni si sunt destul de rezistenti la diferentele mari de temperatura ale apei.


Descrierea speciei :
Imagine

Imagine


Este ceea mai mica specie de crocodil, masculii atingand maxim 1,5-1,6 m iar femelele rar trec de 1,2m !Are solzi puternici de protectie pe partea dorsala si ventrala pentru ai compensa dimensiunile sale mici.Are un bot scurt, cu forme netede (craniul lat ), cu o suprapunere accentuata a maxilarului superior. Pe timpul zilei sta ascuns in vizuinile de pe malurile raurilor sau in padurile din apropierea apelor.Capul este maro ciocolatiu, cu un ochii de culoare maronie.
Rata de crestere este destul de lenta, ei avand circa 20 cm cand ies din ou , si se dezvolta cu 6-8 cm pe an ! Femelele ajung mature la varsta de 10 ani, atunci femelele avand o lungime de 1 m iar masculii de 1,1m ! In captivitate cu temperaturi constante si o rata ridicata de hranire se poate realiza o crestere mai rapida.
Are un numar de 78-82 de dinti, maxilarul fiind foarte puternic in ciuda dimensiunilor reduse.




Hranirea :

Puii de Cuvier mananca in principal nevertebrate terestre si crustacee in timp ce masculii prefera cantitati mai mari de peste, moluste,crabi nevertebrate si creveti.
Adultii nu evita sa consume si mici vertebrate care au ghinionul da a ajunge in apa.
In captivitate este foarte important sa fie o larga varietate de hrana pentru pui :mealworms, superworms,pinky iar adultii se pot hrani cu soareci si sobolani,pastrav feliat,iepure si pasari!
Este foarte important ca mesele sa contina suplimente de calciu si vitamine pt intarirea oaselor si a se evita anumite boli sau decalcifieri ale oaselor!
Puii se hranesc de 3 ori pe saptamana iar adultii odata sau de 2 ori !

Temperament si manipulare:

Crocodilii sunt în general mai agresivi, urmati de caimani si apoi de aligatori. Există multe exceptii la aceastia si toti crocodilii pot fi imprevizibili, luand astfel masuri adecvate de siguranta, indiferent de specie. Este necesară prudenta atunci când se manipuleaza caimanul. Muscatura poate provoca vătămări corporale grave. Dintii lor pot patrunde adanc, şi forţa maxilarului poate sfasaia pielea si carnea creand condiţii favorabile pentru infecţii bacteriene anaerobe, care pot fi rezistente la antibiotice. Prompt îngrijirea medicală ar trebui acordată chiar de la o muscatura relativ mica, care ar putea dura luni de zile pentru a se vindeca. Atenţie sporita, trebuie luata atunci când se încearcă aşa-numita "îmblânzire" a caimanului ca animal de companie. Stresul se poate dovedi fatal pentru animale din cauza concentraţiei de acid lactic în sânge, care va provoca moartea de la acidoza, în special la crocodilieni mai mari. Acestea sunt printre cele mai inteligente reptile, şi pot recunoaşte culori, mirosuri şi sunete.



Reproducerea :
Imagine

Paleosuchus palpebrosus in sezonul de imperechere femelele creeaza movile de pamant pe malurile raurilor sau in paduri unde vor depune intre 10 si 25 de oua.Perioada de incubare este de 90 de zile.Desi au fost vazute cazuri in care dupa 90 de zile femelele sapa pentru a scoate puii din cuib si ai duce la apa nu este impartasita de catre toate femelele care au depus oua.Multe din femele lasa puii sa iasa si sa se descurce singuri inca de la inceput.
In primul an de viata 80% din pui sunt vanati de catre alte specii de rapitori (pesti,pasari sau alte reptile).


Terariu :
Imagine

Este recomandat ca lungime de minim 2 m si latime de 1m.Inaltimea nu conteaza prea mult.Trebuie sa aiba un mare bazin cu apa cu vegetatie naturala sau artificiala care sa imite vegetatia padurilor de pe malurile raurilor.In partea terestra a terariului se poate pune ca substrat fibre de cocos ! In partea terestra este necesar un spot pt a mentine o temperatura de 28-30 de grade dar si un neon UV chiar daca este o specie nocturna cu pielea groasa cel putin la pui este necesar UV !
Apa trebuie sa aiba in jur de 25 de grade, sa fie bine filtrata,limpede! Cel mai util ar fi un incalzitor cu termostat pentru o temperatura constanta a apei !


(C) Ivanusca Adrian Valentin

Sursa poze: http://www.flmnh.ufl.edu
Ultima oară modificat 01 Aug 2010, 10:39 de către adrianyva, modificat 1 dată în total.
3 Gecko leopard
1 Boa constrictor
1 Columbian rainbow boa
1 Haplopelma lividum
1 Grammostola rosea
1 Hottentotta caboverdensis
1 Pit Bull
Eseck
Pui
Pui
Mesaje: 47
Membru din: 22 Apr 2010, 15:09
Localitate: Ploiesti
Nume: Alex Catalin
Localitate: Ploiesti
Contact:

Re: Concurs Iulie 2010

Mesajde Eseck » 01 Aug 2010, 03:40

- Titlu caresheet: Avicularia Versicolor ( Martinique Pinktoe Tarantula )
Pui:
Imagine

Femela Adulta:
Imagine

Mascul Adult:
Imagine
Sursa poze cat si documentare: http://arachnophiles.myfreeforum.org/Av ... t1594.html

- Clasificare:
Regatul : Animalia
Încrengătură : Arthropoda
Clasa : Arachnida
Subclasa : Micrura
Ordinul : Araneae
Subordinul : Mygalomorphae
Familie : Theraphosidae
Subfamilie : Aviculariinae
Genul : Avicularia
Specia : Avicularia Versicolor



- Statut de conservare: face parte din listele CITES anexa B

- Areal de distributie: se gaseste in regiunile tropicale din Martinica, Guadalupe, Caraibe si insulele Antile

- Habitat: pădure tropicala

- Umiditatea: în sălbăticie umiditatea este de 85-95%. In captivitate se sugereaza păstrarea umiditatii la un nivel intre 75-80 %.

- Temperatura: 23-26 grade C

- Descriere specie:

*Descriere: Avicularia Versicolor sunt printre cele mai frumoase tarantule din lume. Juvenilii au corpul albastru vibrant cu un marcaj negru pe abdomen, adultii au carapacea verde, abdomenul rosu si picioarele gri-verzui acoperite de peri rosii-violeti. Masculii au un colorit usor mai intens decat femelele.

*Tip: Specie arboricola

*Marime adulta: 12-15 cm

*Rata de crestere: Medie pana la rapida

*Temperament: Docila, dar foarte rapida, recomandata pentru incepatori, dar nu ca prima tarantula. Un lucru important este ca nu prezinta par urticat.

*Durata de viata: Durata de viata a unei femele este intre 10-15 ani. Masculii de obicei trăiesc aproximativ 12 până la 18 luni de la atingerea maturităţii în funcţie de temperatură şi intervalul de hranire.

*Comunale: deşi unele specii de Avicularia poate fi ţinute impreuna, Avicularia Versicolor nu se afla printre ele. Menţinerea lor impreuna va duce cu siguranţă la canibalism.

- Hranire: în captivitate dieta ar trebui să constea in Blaptica Dubia, greieri, mealworms, superworms, deşi favoritele lor sunt insectele zburătoare, cum ar fi: moliile şi fluturii. Nu este indicata colectarea insectelor din mediul salbatic pentru a evita expunerea tarantulei la pesticide.

- Reproducere: Inaintea imperecherii se recomanda hranirea femelei pentru a nu exista riscul atacarii masculului. Femela va depune in sac pana la 200 oua.


- Terariu:
*Decor: Ramuri, plante vii, viţă de vie etc pot face niste ascunzători excelente şi oferă o bază pentru panza. Ca substrat puteti adauga turba, fibra de cocos sau vermiculit.
Ultima oară modificat 01 Aug 2010, 13:44 de către Eseck, modificat de 8 ori în total.
the_eseck YM
Avatar utilizator
Crabman
Varan
Varan
Mesaje: 440
Membru din: 25 Apr 2010, 00:32
Localitate: Constanta
Localitate: constanta

Re: Concurs Iulie 2010

Mesajde Crabman » 01 Aug 2010, 05:24

Pachydactylus Bibronii.
Imagine
- Clasificare
Aceasta specie face parte din regnul animal, divizia Chordata, clasa reptilelor, ordinul Squamata, subordinul Sauria, familia Gekkonidae, subfamilia Gekkoninae, genul Pachydactylus, si specia Pachydactylus Bibronii.
- Subspecii
Aceasta specie nu are subspecii.
- Statut de conservare
Aceasta specie de soparle nu este prezenta pe listele CITES.
- Areal de distributie
Gecko Bibroni sunt originari din Africa de sud, Angola si sudul Tanzaniei.
Imagine
- Habitat
Aceasta soparla africana prefera padurile semi uscate, si zonele cu stanci din partea sudica a Africii.
-Descriere specie
Imagine
Pachydactylus Bibronii sunt soparle „bine facute”,care cresc pana la 18 centimetri.Acestea nu sunt animale de companie bune pentru copii sau alte persoane care vor sa interactioneze cu ele.Gecko bibroni au pielea foarte sensibila, putand sa se rupa usor asa ca nu este recomandata manipularea.Aceasta specie este destul de calma si nu va va musca.Totusi daca va trebui sa interactionati cu aceste soparle fiti gentili si precauti deoarece ele ar putea sa va considere un pradator.Aceste soparle nu au un model asa ca toate sunt unice.
Pachydactylus Bibronii sunt confundati des cu Pachydactylus turneri fiind considerati in prealabil aceiasi specie.Diferentele sunt subtile intre cele doua specii. Masculii de Pachydactylus Bibronii au pete albe pe spate in timp ce femelele nu au.La Pachydactylus turneri nici femelele si nici masculii nu au aceste pete. Unele persoane sustin chiar ca pe piata se vand Pachydactylus turneri si nu Pachydactylus Bibronii.
- Hranire
Pachydactylus Bibronii sunt soparle strict insectivore care nu vor manca vegetale sau lactate, asadar puii pot fii hraniti cu insecte mici ca viermii de faina(Tenebrio molitor), gandaci tineri(Nauphoeta cinerea, Baltta lateralis etc.), greieri(Acheta domesticus)si alte insecte de talie mica.La o masa o soparla va manca intre 5-7 greieri/gandaci sau intre 8-10 viermi in 15 minute.Exemplarele adulte consuma gandaci si alte insecte juvenile, iar ocazional un pui de soarece.Pentru femelele care depun oua, puii de soarece sunt foarte buni deoarece le ajuta sa se ingrase.Hrana oferita animalului trebuie servita vie deoarece soparlele sunt atrase de miscarile prazii.Totusi in captivitate s-au raportat cazuri de soparle care mananca hrana presacrificata.Insectele oferite ca hrana nu trebuie sa fie mai mari decat distanta dintre ochii soparlei.Adultii mananca de trei ori pe saptamana iar exemplarele tinere de doua ori pe zi atunci cand sunt in perioada de crestere. Pentru o crestere armonioasa , soparlele au nevoie de suplimente de calciu sub forma de pulbere.Pentru fixarea acestuia in oase recomand si un supliment alimentar pe baza de multivitamine si microelemente, sub forma de pudra.Insectele care urmeaza sa fie servite ca hrana trebuiesc pudrate cu calciul, multivitamine si microelemente.
- Reproducere
Momentan nu exista prea multe informatii despre reproducerea acestei specii.Multe reptile trebuie sa treaca prin hibernare pentru a avea dispozitia necesara pentru reproducere dar Pachydactylus Bibronii nu au nevoie de asta.Va trebui sa plasati un mascul si 3 femele intr-un terariu cu dimensiunile de 50 cm/50cm/70cm, acest lucru crescand sansele de reproducere.Dupa o saptamana sau doua masculul va trebui sa fie mutat in alt terariu.Imperecherea nu este vazuta in mod normal deoarece are loc noaptea.Cateva saptamani mai tarziu femelele incep sa depuna ouale.In fiecare saptamana femelele vor depune cate doua oua.Acestea vor fi inlaturate din terariu si puse intr-un incubator.Temperatura in incubator trebuie sa fie in jur de 26 de grade celsius iar umiditatea in jurul valorii de 60%.Dupa 40-55 de zile ouale se vor cloci.Pentru ca ouale sa nu moara in incubator aveti grija ca atunci cand mutati ouale din terariu in incubator sa nu le rasuciti.Dupa ce puii vor iesii din oua o sa aveti cateva soparle de cinci centimetri fiecare alergand prin terariu si cautand ceva de mancare.
- Terariu
Aceste soparle sunt arboricole in consecinta inaltimea terariului(A) in care vor trai va trebui sa fie mai mare decat lungimea pentru ca animalele sa se poata catara la inaltimi mari.Un singur exemplar de Gecko Bibron poate fii gazduit intr-un terariu cu dimensiunile de 60 cm/45 cm/30 cm.Pentru ca aerul sa circule si sa evitati aparitia mucegaiului v-a trebuii sa adoptati o aerisire in forma de cruce(cate o aerisire laterala si un superioara).Terariul in care animalul va fii gazduit trebuie sa aibe o incuietoare sigura pentru a evita evadarile.
Temperatura ideala in timpul zilei pentru Pachydactylus Bibronii este intre 24°C si 29°C,iar in timpul noptii trebuie sa fie situatra intre 18°C si 24°C.
Umiditatea in terariu trebuie sa se situeze in jurul valorii de 65%,si poate fii mentinuta cu ajutorul unui pulverizator de apa(Pulverizati zilnic terariul).
De fiecare data cand apar, fecalele trebuiesc indepartate din terariu.Acesta se va dezinvecta cu apa fierbinte din trei in trei luni.
Accesorii necesare pentru amenajarea terariului:
I=Heat-pad-Acest-accesoriu este alcatuit dintr-o rezistenta care daca este conectata la curent se incalzeste.Heat-pad-ul se aseaza sub terariul soparlelor crescand temperatura in interior.
Lampi ce imita lumina soarelui-Ajuta la mentinerea sanatatii animalului.Gecko Bibron este o reptila cu cerinte scazute de raze UVAsiUVB,asa ca un bec si/sau un tub fluorescent cu 2% sau 5% UVB este bun pentru acest tip de gecko.Folosirea in exces a lampilor cu UV poate produce boli ale pielii si arsuri.Intrebuintarea corecta a acestor lampi ajuta organismele sa produca vitamina D3 care este necesara pentru fixarea calciului in oase.Lampa va trebuii sa functioneze intre 12 si 14 ore pe,iar soparlele nu trebuie sa aibe acces la ea pentru a evita arsurile.
C=Suport pentru tub fluorescent cu UV.
B=Spot cu abajur care asigura caldura in terariu.
G=Vas pentru apa-Asigura hidratarea animalului si umiditatea in terariu.Apa trebuie schimbata zilnic pentru a evita aparitia microorganismelor in vas.
G=Vas pentru mancare-In acest vas vor fii puse insectele oferite ca hrana.
E, F=Obiecte de decor-Scoarta de copac este ideala deoarece animalele se pot camufla cu ajutorul ei.Se mai pot folosii crengi,liane,plante sau alte obiecte pe care soparlele se pot catara.Sunt necesare si doua ascunzatori pentru animale.
H=Substrat-Cele mai uzuale substraturi sunt fibra de cocos,turba,si scoarta de pin.Toate acestea trebuiesc sa aibe o textura cat mai fina.
Imagine
Accesorii optionale:
Cascada artificiala-Cascadele artificiale mentin umiditatea la nivelul potrivit.
Generator de ceata-Generatoarele de ceata sunt folosite pentru mentinerea umiditatii la nivelul potrivit.
Redactat de Hurtoi Raul.
Ultima oară modificat 02 Aug 2010, 01:32 de către Crabman, modificat de 8 ori în total.
[img]http://forum.portal.edu.ro/uploads/av-134581.gif[/img]
Hey Earl!Hey Crabman!
Avatar utilizator
Chuckie
Administrator
Administrator
Mesaje: 2883
Membru din: 29 Iul 2007, 21:59
Localitate: Militari
Nume: Valentin Nita
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Concurs Iulie 2010

Mesajde Chuckie » 02 Aug 2010, 11:24

Stop joc !!!

Concursul s-a inchis, dupa o analiza a articolelor facuta de administratori va incepe votul.


Concurentii sunt urmatorii:


1. Alegoric - caresheet Varanus exanthematicus
2. Smith - caresheet Panterophis guttatus
3. andreilazar9 - caresheet Brachypelma vagans
4. sMd - caresheet Pterinochilus murinus
5. adrianyva - caresheet Paleosuchus palpebrosus
6. Eseck - caresheet Avicularia versicolor
7. Crabman - caresheet Pachydactylus bibroni
Avatar utilizator
Akyy1994
Varan
Varan
Mesaje: 288
Membru din: 12 Iul 2010, 19:33
Localitate: Bucuresti
Nume: Aki C.
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Concurs Articole Iulie 2010

Mesajde Akyy1994 » 03 Aug 2010, 11:43

Eu il votez pe smith,pentru ca a pus poze facute de el,nu luate de pe internet(nu zic ca nu au facut si altii asa),pentru ca a facut un care-sheet cap-coada foarte bun,cu toate informatiile necesare si foarte detaliat.De asemenea,nu se prea gasesc care-sheeturi pentru corn snake pe romana,desi sunt foarte multi posesori.Felicitari si succes!

Votul de aici nu e valabil, ai votat cei 3 concurenti mai jos...
Ultima oară modificat 03 Aug 2010, 11:45 de către Akyy1994, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
robertcarst
Crocodil
Crocodil
Mesaje: 706
Membru din: 24 Mar 2010, 21:37
Localitate: Radauti-Bucuresti
Nume: Carst Robert Lucian
Localitate: Radauti - Bucuresti
Contact:

Re: Concurs Articole Iulie 2010

Mesajde robertcarst » 03 Aug 2010, 13:30

Locul 1 - Smith, imi place articolul desi are cateva greseli (creea nu creia, heat-pad nu head-pad), cat despre informatiile pe care le prezinta, nu ma pricep eu la corn snakes dar par a fi destul de corecte, desi vroiam ceva mai multa anatomie ;)
Locul 2 - Alegoric
Locul 3 - Adrianyva

Am votat astfel pentru ca in articolele astea am gasit informatii pe care nu le stiam, incerc sa aflu cat mai multe in domeniul reptilelor si consider ca articolele m-au ajutat.
Answers, too often mutually exclusive, are easy to come by. What's more important is what questions are being asked.

Mail: robert.carst@teraristica.ro
Avatar utilizator
Corleone
Fondator
Fondator
Mesaje: 1113
Membru din: 22 Mar 2010, 16:18
Nume: Alex Fota
Localitate: Tirgoviste
Contact:

Re: Concurs Articole Iulie 2010

Mesajde Corleone » 03 Aug 2010, 14:49

Smith - un care sheet bun, cu toate ca despre corni se pot scrie carti intergi :thumbup:
sMd - un care sheet scris din experienta :clap:
Alegoric - munca multa de documentare si poze proprii :angel:
id: alexfota91
sMd
Varan
Varan
Mesaje: 326
Membru din: 04 Apr 2010, 03:01
Localitate: Ploiesti/Bucuresti
Nume: Neacsu Bogdan
Localitate: ploiesti/bucuresti
Contact:

Re: Concurs Articole Iulie 2010

Mesajde sMd » 03 Aug 2010, 15:28

smith... aproape m'a covmins sa imi iau si eu un corn :D

Asta e anulat dar ai celalalt vot pentru cei 3 concurenti
Avatar utilizator
Love Pets
Piton
Piton
Mesaje: 245
Membru din: 29 Mai 2010, 12:11
Localitate: Brasov
Nume: Lepadus Florin
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Concurs Articole Iulie 2010

Mesajde Love Pets » 04 Aug 2010, 09:48

Votul pentru locul 1 i-l ofer lui sMd,a ales o specie despre care nu sunt foarte multe informatii pe internet,a pus poze bune si un filmulet cu reproducere...si poza cu arealul de distributie a tarantulei.
Iar votul pentru locul 2 i-l ofer lui smith,un articol foarte bun,insa a avut mici greseli pe ici pe colo dar se iarta.
Votul pentru locul 3 i-l ofer lui Alegoric,poze personale,care sheet destul de bun!

edit: shakw0n
Avatar utilizator
Akyy1994
Varan
Varan
Mesaje: 288
Membru din: 12 Iul 2010, 19:33
Localitate: Bucuresti
Nume: Aki C.
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Concurs Articole Iulie 2010

Mesajde Akyy1994 » 04 Aug 2010, 09:53

Votul 1 l-am dat deja,am sa il repet ca sa nu fie vreo incurcatura(Smith),votul 2 lui Alegoric,a facut un care-sheet scurt si la obiect cu pozele lui,si locul trei lui Eseck,deoarece mi-a placut mai mult decat celelalte care ramasesera.
Succes tuturor in continuare!

Înapoi la “Concursuri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 51 vizitatori