Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Concursurile Teraristica Romania
Avatar utilizator
Chuckie
Administrator
Administrator
Mesaje: 2883
Membru din: 29 Iul 2007, 21:59
Localitate: Militari
Nume: Valentin Nita
Localitate: Bucuresti
Contact:

Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde Chuckie » 15 Noi 2010, 01:12

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:


Incepand din data de 15 noiembrie 2010 incepem concursul de Craciun, concurs de articole si/sau caresheet-uri pe teme teraristice. Azi incep inscrierile, pe 15 decembrie incepe votarea, care se va opri pe 25 decembrie. Asta pentru a putea primi premiile intre craciun si revelion.

1 - Articolele pot avea orice subiect, de la caresheet al unei specii, preferabil cu poze proprii (nu cu poze furate de pe internet, mai bine fara) pana la articole generale despre hranire, boli, serpi, soparle, tarantule sau alte animale specifice teraristicii.

2 - Va rugam sa verificati pe ca nu cumva subiectul sa fi fost deja scris (pe site nu pe forum).

3 - Daca doriti sa scrieti un caresheet va rugam sa il concepeti dupa urmatorul model:

http://www.teraristica.ro/index.php/201 ... l-boa.html

4 - Articolele (altele decat caresheet-uri) se pot scrie liber cu conditia sa fie utile pentru cititorii site-ului.

5 - De asemenea aveti grija sa scrieti in limba romana, chiar corecta gramatical...

6 - Se vor vota trei participanti specificand clar locul 1, 2 si 3. Locul 1 primeste 3 puncte, locul 2 - doua si locul 3 un punct. La final se numara punctele si se desemneaza cei trei castigatori.

7 - Daca un membru participa la concurs, este interzis ca acesta sa-si voteze propriul articol, cei care isi vor vota articolul vor fi descalificati automat. Nu se accepta scuze, cititi cu atentie regulamentul inainte de a va inscrie in concurs.

8 - Au drept de vot doar userii care au minim 10 postari pe forumul nostru inaintea inceperii concursului.

9 - Userii pot face articole despre acelasi animal, de castigat va castiga cel mai bun caresheet.



Specificam ca articolele si caresheet-urile se vor pune si pe site cu numele autorului.

Aveti la dispozitie o luna, pana la 15 decembrie 2010 pentru a scrie si posta aici articolul.

In acest topic se pun numai articolele participantilor. Discutiile se vor purta intr-un topic dedicat acestei editii a concursului.

Va rugam sa nu furati texte de pe site-uri romanesti, informatiile sunt oricum de multe ori gresite si frazele scrise de niste analfabeti. Macar aveti bunul simt sa munciti cat de cat la ele, informati-va de pe site-uri straine, conspectati, traduceti, ganditi. Furturile se descalifica.

De la 15 decembrie 2010 se va face votarea timp de 10 zile. Pe 25 decembrie se incheie concursul.

Premiile vor fi urmatoarele:

Locul I = Femela de Chromatopelma cyaneopubescens - 12-13 cm legspan
Locul II = Brachypelma vagans - sex necunoscut - 5 - 6 cm legspan
Locul III = Spiderling de Pterinochilus murinus - 1,5 cm legspan (poate mai mare pana de craciun)


Premiile vor veni impreuna cu diplome personalizate si vor fi primite in intervalul 25-31 decembrie.

Administratorii nu participa la concurs dar au drept de vot.


Succes !!!


:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
Avatar utilizator
thaolen
User banat
User banat
Mesaje: 191
Membru din: 24 Iun 2010, 20:53
Nume: Mihai
Localitate: Calarasi

Ceratophrys ornata (Ornate Pacman Frog)

Mesajde thaolen » 23 Noi 2010, 17:48

Clasificare:familia Ceratophrys

Subspecii:
Ceratophrys cranwelli Pacman Frog (Pacman Frog)
Ceratophrys ornata (Ornate Pacman Frog)
Ceratophrys cranwelli x Ceratophrys cornuta Fantasy Frog (Fantasy Frog)
Ceratophrys cornuta Suriname Horned Frog (Suriname Horned Frog)

Statut de conservare: aceasta specie nu este pe lista CITES.

Origine: Argentina, Brazilia, Bolivia, Paraguay, Suriname si Uruguay.Traieste in paduri topicale cu multe ploi si umiditate crescuta de 80%,clima tropicala

Nivel:incepator

Marime: femelele 15-17 cm diametru, masculi 13 cm

Durata de viata:6-10 ani

Informatii generale:
Sunt niste broscute mari,insa cu picioare scurte, dar robuste,sunt foarte usor de intretinut si sunt recomandate pentru un incepator.Numele lor( pac man ) vine de la apetitul acestora, ele manaca orice misca si este mai mic decat gura lor.Are un comportament sfios, dar isi va apara teritoriul si hrana deci daca este provocata va scoate sunete asurzitoare si poate chiar sa si muste, dar nu are dinti asa ca muscatura lor este inofensiva pentru om

Terariu:
Fiind niste broscute foarte lenese si terariu este unul foarte simplu.Se simt foarte bine la o temperatura de 25-30 de grade Celsius si nu se urca pe geam ca alte specii de broaste, dar trebuie tinute separat cate 1 in terariu pentru ca apare fenomenul de canibalism
Eu recomand un terariu de 4 ori mai lung decat marimea lor , de 3 ori mai lat decat marimea lor si de 2 ori mai inalt.Terariu trebuie sa mai contina si un vas cu apa ,atentie apa din vas nu trebuie sa depaseasca nivelul narilor, chiar daca sunt amfibieni pot aparea accidente pentru ca este o broasca terestra pana la urma.Tin sa precizez ca apa trebuie sa fie apa plata nu de la chiuveta ,clorul si restul impuritatilor le poate omori, acestea fiind foarte sensibile la mediul inconjurator si mai ales ca respira prin piele.Deci orice vine in contact cu pielea lor se absoarbe imediat in organism .In terariu eu am si muschi de copac pentru pastrarea umiditati constante .
Ca substrat eu recomand nuca de cocos pentru ca retine foarte bine umiditatea si daca este inghitit nu produce neplaceri animalului fiind foarte usor digerata.Terariul trebuie sa fie 2 treimi uscat si o treime umed in zona unde este vasul cu apa, astfel cand broscuta cauta zona umeda sa faca diferenta intre cele 2 zone.De aceea eu recomand adaugarea muchiului de copac.Tin sa precizez ca substratul trebuie sa fie de minim 10 cm adancime ca broscuta sa sape si sa se ascunda in substrat,Daca substratul este prea putin cu timpul i se atrofiaza muschi picioarelor si nu mai poate sa mearga, asa ca eu am intr-un colt al terariului 15 cm si apoi descrescator pana la bolul cu apa astfel incat broscuta isi alege unde se simte cel mai bine.
Foarte important este umiditatea pentru acest animal.Daca este prea uscat in terariu broscuta va secreta un mucus cu care se va infasura pentru a pastra umiditatea.Daca observati acest fenomen trebuie imediat sa cresteti umiditatea in terariu si sa o pulverizati usor si pe ea , care la interval de cateva minute va iesi din acel "cocon" pe care il va consuma ulterior.Nu este motiv de panica, dar trebuie urmarita umiditatea.De aceea eu recomand ca un higrometru si un termometru sa nu lipseasca din terariul broscutei

Hranirea:
Aceste broscute sunt foarte lacome si manaca orice misca si este mai mic ca ele: greieri, mealworms, superworms, waxworms, soparle, alte broaste, rozatoare mici, pesti, pasari.Pui trebuie hraniti o data la 3 zile, iar adulti odata la saptamana.
Atentie!!! Au un apetit extraordinar, iar din prea multa dragoste pentru ele si din lipsa de experienta si documentare sa nu face-ti greseala sa le hraniti mai des pentru ca ele vor manca, dar sunt predispuse la obezitate si nu se vor mai putea misca si ulterior vor muri Chiar in sezonul rece, dinaintea imperecherii, este recomandata reducerea hranei chiar o data pe luna, apoi cand crestem temperatura crestem si nivelul hranei.

Sexarea:
Cand sunt pui nu se pot deosebi masculi de femele ,cand sunt subadulti singura diferenta e ca masculi oracaie, iar la maturitate femelele sunt mari si grase iar masculii mai mici

Reproducerea:
Aceste broscute ating maturitatea sexuala la varsta de aproximativ 2 ani.Pe timp de iarna se reduce temperatura si hrana ca sa se simuleze sezonul rece, iar din martie se ridica temperatura si nivelul hranei acestea stimuland broscutele pentru imperechere.Ele traiesc in paduri tropicale si se inmultesc in balti cu apa joasa pe timp de ploaie.Deci noi va trebui sa construim un acvariu cu dimensiunile 120x60 cm in care vom pune cativa cm de apa si vom construi un sistem care circula apa din balta printr-un furtun cu gaurele in tavan care sa simuleze picaturi de ploaie.Bagam broscutele toate odata ,tin sa precizez ca nu conteaza numarul masculilor si nici cel al femelelor si ca masculi nu se bat intre ei si nici nu se manaca aceeasta fiind singura perioada a anului in care se tolereaza reciproc.In acvariu mai trebuie plante plutitoare si plante fixe ( artificiale sau naturale) sub care femelele sa isi depuna ouale.Imediat dupa imperechere trebuie scoase toate broastele pentru ca acestea isi manaca ouale.
Aceste broscute depun intre 10.000 si 20.000 de oua , sunt foarte prolifice, dar rata de supravietuire a puilor nu este asa mare.Durata de eclozare este de 48 de ore dupa care ies foarte multi mormoloci care spre dezamagirea crescatorilor incep sa se manace intre ei daca nu sunt separati cat mai repede cu putinta.Cat sunt mormoloci se hranesc cu mancare de peste fulgi sau cu bucati de carne, dar date prin razatoare foarte fina (recomand inima de vita).Insa, chiar si asa, uni nu mananca alti mor din cauze naturale si la nivelul de subadult nu supravietuiesc mai multi de cateva sute, dar cei care au supravietuit hraniti bine si fara a fii stresati prea mult vor trai pana la 10 ani
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
death is only the begining
Avatar utilizator
Shak
Breeder
Breeder
Mesaje: 235
Membru din: 09 Mai 2010, 12:04
Localitate: Cluj-Napoca
Nume: Tiberiu Salciuan
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde Shak » 25 Noi 2010, 18:43

Crested Gecko
(Rhacodactylus ciliatus)

Imagine

Introducere

Numele generic “Rhacodactylus” este de origine greaca : “Rhakos”, Insemnând "coloana vertebrala" si “Dactylus” insemnand "deget". Numele specific “ciliatus” are originea in latina: “Cilia” se refera la "gene", adica la creasta de piele de deasupra ochilor, care seamana cu o geana.
In salbaticie Crested Gecko pot fi gasiti in partea de sud a insulei Noua Caledonie (insula situata la nord-est de Australia), pe insula Pinilor (insula mica de pe coasta Noii Caledonii), dar si pe insule adiacente insulei Komodo (zonele rosii pe harta).
Imagine

Crested Gecko au fost dati disparuti; dar, dupa o furtuna tropicala in 1994, au fost redescoperiti. Acestia sunt acum printre cei mai des intalniti gecko din lume, desi exportul acestora din Noua Caledonie este interzisa.
Crested Gecko este o specie arboricola si cresc pana la o lungime totala a corpului de 18-22cm, inclusiv coada.

Selecţie


Un Crested Gecko sanatos are ochii, narile si gura curate. Acesta ar trebui sa fie relativ activ (in special puii) si nu letargic. Trebuie evitate animalele care tremura, care nu pot inchide gura, cele ale caror membre par a fi moi (ca de cauciuc), care par ca-si pierd echilibrul, care au probleme de catarare sau aderenta. Animalul ar trebui sa fie robust, nu slab si sa fie fara proeminente la coaste sau solduri.

Morph-uri

Crested Gecko sunt extrem de populari datorita faptului ca exista o mare varietate de culori si modele disponibile; aceste tiparuri fiind denumite "morph-uri". Culorile sunt multiple: de la rosu, masliniu, galben, portocaliu pana la gri si maro; culori care pot prezenta printuri de foc, dalmatian, arlechin, cu dungi, tigrat si combinatii ale acestora. Este dificil sa se precizeze inca de la apariţia unui pui, ce morph va fi atunci când acesta va deveni adult. Parinţii pot fi un bun indicator a ceea ce puiul va arata ca adult. Modelul si culorile, in general, vor ramane aceleasi, doar in intensitate pot aparea modificari (acestea pot sa se intensifice sau pot deveni mai sterse pe masura ce cresc).

Pierderea cozii

Atunci când este ameninţat Crested Gecko poate sa-si detaseze coada (sistemul lui de autoaparare -coada se va zbate dupa ce a fost detasata, pentru a atrage atentia pradatorului si sa se poata salva). Se mai poate rupe si din cauza luptelor intre masculi sau accidental. Pierderea cozii este un fenomen stresant pentru animal. Locul de unde se rupe se va vindeca fara probleme, dar spre deosebire de multe alte soparle, la Crested Gecko coada nu se regenereaza. Coada la Crested Gecko este prehensila (are facultatea de a apuca), dar la multi adulti aceasta nu suporta greutatea corpului (in special la masculi 40-45g) si pentru ca sunt foarte agresivi intre ei, majoritatea masculilor din salbaticie sunt fara coada.

Habitat (captivitate)

Imagine

Incalzire / iluminat

Spre deosebire de majoritatea celorlalte specii de gecko, Crested Gecko nu necesita nici o suplimentare la incalzire sau iluminat. De fapt, nu se simt bine la temperaturi ridicate. Acestia pot fi crescuti confortabil la temperatura camerei. Un interval de temperatura ideal pentru Crested Gecko este de aproximativ 22 ° C - 25 ° C. Temperaturile pot sa scada la 20°C - 22°C pe timp de noapte, dar temperatura in terariu nu trebuie sa depaseasca 27°C. Daca intr-adevar este necesara suplimentarea de caldura, deoarece in casa aveti temperaturi mai joase, sau aveti nevoie de lumina UV, pentru eventualele plante naturale, se pot monta becuri. Aceste becuri sa fie montate in lateral sus in terariu, deoarece temperatura in partea de sus a terariului nu trebuie sa depaseasca 27°C. Utilizarea unui termometru este recomandata pentru a nu crea o temperatura prea mare. Daca temperatura scade prea mult pe timp de noapte, un bec de 40 wati infrarosu poate fi utilizat in modul recomandat mai sus. Nu folositi becuri normale pe timp de noapte, pentru a pastra ciclul natural noapte/zi.

Umiditatea

Crested Gecko traieste intr-un climat tropical, cu un indice de umiditate destul de mare, de aproximativ 60-80%. Umiditatea in terariu poate fi pastrata prin pulverizare automata sau manuala. Ventilatia terariului determina astfel numarul de pulverizari necesare.

Ventilatia

Crested Gecko nu necesita o ventilatie excesiva; 2 guri mici de aerisire care asigura improspatarea aerului sunt suficiente.

Terariul

Deoarece Crested Gecko sunt arboricoli, terariul este bine sa fie un model mai inalt. De preferat ca o pereche de adulti sa fie intr-un terariu mai mare de 75 litri. O pereche de adulţi poate fi tinuta intr-un terariu din sticla de 45x45x50 cm. Se recomanda ca puii sa fie crescuti in terarii mai mici, pentru a-si gasi hrana mai usor.

Amenajarea

Terariul este indicat sa aiba locuri mai ferite, pentru ascuns si lucruri pe care sa poata urca:plante naturale si/sau artificiale, piese de pluta, scoarţa, lemne si alte elemente de decor. Atentie sa nu fie toxice si sa fie dezinfectate in prealabil.
Pentru substrat se poate folosi orice material: ziare, prosoape de hartie, dar si nuca de cocos, frunze, muschi sau turba. Eu prefer sa folosesc gazon artificial (Fig.1) deoarece pastreaza foarte bine umezeala si e usor de curatat/spalat, nu poate fi ingerat de animale si nu permite insectelor sa se ascunda. E recomandat ca puii sa fie tinuti pe prosop de hartie sau gazon artificial pentru a evita ingerarea de substrat.

Imagine
Fig.1

Formarea familiilor

Crested Gecko pot fi tinuti ca perechi sau in grupuri mici.
In formarea grupurilor trebuie avut grija sa nu fie doi masculi maturi in acelasi terariu, deoarece sunt foarte teritoriali si se vor bate in permanenta, altercatii care pot duce la pierderea cozilor sau chiar la deces. La un mascul se pot pune pana la 6 femele si se recomanda a nu se depasi acest numar.
Atentie trebuie avuta la faptul ca odata cu numarul indivizior din familie creste si nevoia spatiului.

Hranirea


In salbaticie Crested Gecko mananca fructe foarte coapte (aproape de putrezire) si mici nevertebrate pe care le pot prinde. Un motiv in plus pentru care Crested Gecko sunt preferati ca animal de companie este faptul ca nu necesita o dieta zilnica cu insecte. Acestia pot fi hraniti fie cu praful din pet-shop-uri“Crested Gecko Diet” (care este un fel de pudra care se prepara cu apa) , fie cu piure de fructe si nutrienti care satisfac in totalitate nevoile acestora. Se pot folosi retetele de piure de fructe pentru copii (Baby food), doar ca acestea nu satisfac in totalitate necesarul de nutrienti necesari. Chiar daca sunt tinuti pe retete complecte, nu scoateti de tot insectele din regimul lor. Pot fi hraniti si cu greieri deoarece sunt haiosi si le face bine vanatoarea, dar mai pot fi hraniti si cu alte nevertebrate. Personal recomand viermele de ceara si greierii. A se evita fructele fara a fi pasate in prealabil, deoarece nu au suficienta forta in falci pentru a musca din acestea (ma refer la fructele cu textura mai tare). Crested Gecko sunt recunoscuti ca animale care nu mananca mult. Rar se vede cat mananca, dar daca apar excremente e ok.

Alimente de evitat

Majoritatea recomanda sa se faca pauza la retetele care contin banana, potasiul din banana impiedica asimilarea calciului. Citricele trebuie sa fie evitate, de asemenea, deoarece sistemul digestiv al Crested Gecko nu poate face fata la excesul de acid citric.

Apa

Pentru apa se recomanda a se folosi un vas din care acestia sa bea apa, dar nu toti stiu sa faca acest lucru. Ei preferand sa bea apa din stropii de pe peretii terariului sau de pe plante. Din aceasta cauza se recomanda a se pulveriza apa pe plante si pe sticla, mai ales seara. Acest lucru ajuta si la mentinerea umiditatii in terariu.

Reproducerea

Crested Gecko este una dintre speciile cel mai simplu de reprodus in captivitate.
Pentru reproducere trebuie avut grija ca acestia sa fie maturi din punct de vedere sexual (varsta mai mare de 14 luni), iar greutatea acestora sa fie minim 35g la femele si 40g la masculi. Acestia pot deveni activi sexual de la varsta de 10-11 luni, dar se recomanda a se evita acest lucru, deoarece poate avea consecinte dramatice asupra animalului.
Pentru depunerea oualor se poate folosi o caserola in care sa fie substrat de cocos foarte bine umezit, iar adancimea substratului sa fie de aproximativ 4cm.

Incubarea

Pentru incubare se poate folosi ca substrat, perlit sau vermiculit ud, pus in caserola in care ulterior se aseaza ouale. Aproximativ 1/3 sa ramana afara, iar 2/3 sa fie acoperit cu substat (Fig.2). Atentie mare ca ouale sa nu fie rasturnate si sa se verifice in permanenta umiditatea din caserola de incubare. Pentru Crested Gecko nu este neaparat nevoie sa se faca gauri de aerisire in caserola.

Imagine
Fig.2

Ouale de Crested Gecko pot fi incubate la temperatura camerei (aproximativ 23 °C), dar temperatura poate fluctua ca in orice camera . Daca incubarea se face intre 20 -23 °C, Crested Gecko ar trebui sa eclozeze dupa 70-75 de zile (majoritatea vor fi femele), daca temperatura este mai ridicata 24-27 °C, vor ecloza in jur de 60 de zile (majoritatea vor fi masculi).

Acestea sunt reguli de baza, dar unele oua necesita incubare mai indelungata. Nu va descurajati atâta timp cât nu mucegaiesc, continua cresterea si raman albe, deoarece acestea sunt oua sanatoase. De obicei, doua oua “surori” vor ecloza unul dupa altul, dar sunt cazuri in care au fost diferente de pana la o luna.
Puii pot fi ţinuti in grupuri mari sau individual in recipiente mai mici. Ei vor naparli la 3-5 zile dupa eclozare, moment dupa care pot fi hraniti. Puii pot fi hraniti cu pui de greieri de 2-3 saptamani, tinand cont ca stomacul lor este de marimea distantei dintre ochi si nari.

Sexarea

Crested Gecko pot fi sexati la 4-5 luni. Acest lucru se datoreaza faptului ca la masculi (Fig..3) vor incepe sa se dezvolte 2 umflaturi hemipenale care fac usor sa fie distinsi de female (Fig.4). Aceste proeminente pot sa le dezvolte oricand intre 5 si 9 luni. Sexarea Crested Gecko mai tineri, care nu au dezvoltat inca aceste umflaturi, este posibila prin cautarea porilor deasupra la cloaca, in zonele dintre picioare; masculii au pori, femelele nu. Porii arata ca niste solzi cu un punct In centru(Fig.3).

Imagine
Fig.3


Imagine
Fig.4

Boli, ameninţari si problemele de sanatate


Boli Metabolice ale Oaselor (MBD) sau Caderea de calciu

Ca multe sopârle, Crested Gecko are nevoie de calciu in dieta lor, pentru a menţine oasele sanatoase si a produce oua cu coaja sanatoasa. Vitamina D3 permite asimilarea calciului. Aceasta poate fi furnizata printr-un supliment alimentar sau prin intermediul unui bec UVB, dar nu a fost inca dovedit ca Crested Gecko poate sintetiza D3 de la o sursa de lumina UVB. Bolile de oase sunt cauzate de insuficienta de calciu si vitamina D3.
Un Crested Gecko cu cadere de calciu va avea una sau mai multe din urmatoarele simptome: miscare subreda, spasme, membrele sunt moi, animalul este letargic, este fara pofta de mâncare si are mandibula moale (Fig.5 si 6), ca si cum ar fi de cauciuc. Apariţia acestor simptome este foarte rapida, chiar si peste noapte, mai ales la femelele care urmeaza sa depuna oua.

Caderea de calciu este prevenita prin suplimentarea corespunzatoare a nutriţiei. Aceasta poate fi tratata, dar prevenirea este intotdeauna o soluţie mai buna. Unele simptome, cum ar fi membrele indoite, pot ramane permanente chiar si dupa tratarea animalului, deoarece oasele se recalcifica in pozitii incorecte. Calciul lichid si suplimentele de vitamine sunt cele mai bune tratamente. In cazul in care animalul este prea slabit pentru a inghiţi calciu lichid, ar trebui consultat un medic veterinar sau un crescator experimentat.
Imagine
Fig.5
Imagine
Fig.6

Sindromul cozii moi (Floppy Tail Syndrome - FTS)

Un Crested Gecko cu FTS va aparea cu coada atarnata in lateral, sau pe deasupra acestuia in momentul in care sta cu capul in jos. Acest sindrom poate aparea din mai multe cauze:
-Crested Gecko poate avea un usor deficit de calciu, rezultând slabirea/indoirea zonei osoase a pelvisului.
-pelvisul nu poate sustine greutatea cozii unui adult
-dormitul in pozitie verticala in captivitate, solicita de asemenea foarte mult zona pelviana, deoarece in salbaticie acestia dorm sub frunze nu atarnati pe sticla.
Chiar daca FTS este permanent, acesta nu este genetic si nu le afecteaza deloc sanatatea sau capacitatea de reproducere.

Ranile


Este recomandat sa se aplice betadina la orice rana facuta de muscaturi, taieturi, zgârieturi sau alte rani deschise care ar putea sa se infecteze. In cazul unor afectiuni mai grave, consultati medicul veterinar sau un crescator experimentat.

…Mai sunt multe de relatat, dar acestea sunt doar cateva elemente indrumatoare pentru a putea creste aceste minunate animalute: Crested Gecko (Rhacodactylus ciliatus)

25 Nov 2010
Tiberiu Salciuan
http://www.shak.ro

1.2.0 Varanus Acanthurus (Ackie Monitor)
0.0.1 Varanus Doreanus (Blue Tail Monitor)
Avatar utilizator
Colban Mihai-Codrin
Administrator
Administrator
Mesaje: 631
Membru din: 22 Mar 2010, 17:03
Localitate: Vatra Moldovitei, SV
Nume: Mihai-Codrin Colban
Contact:

Tupinambis merianae (Argentinian black and white tegu)

Mesajde Colban Mihai-Codrin » 29 Noi 2010, 05:18

Imagine
Clasificare
Regnul Animal, Increngatura Phylum, Clasa Reptilia, Ordinul Squamata, Subordinul Sauria, Familia Teiidae, Genul Tupinambis, Specia Tupinambis merianae.

Subspecii
La aceasta specie nu au fost descrise subspecii.

Statut de conservare
Este prevazuta pe anexa litera B, CITES.

Areal de distributie
Au ca areal de distributie estul Argentinei, Uruguay, Bolivia si Brazilia de Sud.

Habitat
Traiesc in padurile tropicale din estul si centrul Americii de Sud.
Imagine

Descriere specie
Specia a fost descrisa prima data de catre Linnaeus in anul 1758. Este cea mai mare specie de tegu, fiind cunoscuta de asemenea si sub numele de « Argentine giant tegu ».
Este o specie terestra, diurna, cu un corp destul de robust (masculii fiind mai robusti decat femelele), cu gheare si o coada puternice (coada reprezinta aproximativ 65% din corp). Culoarea corpului predominanta este cea neagra, fiind punctati si dungati cu alb. Acestia au limba bifurcata ca in cazul serpilor sau varanilor.
Acestia sunt mai docili ca restul speciilor de tegu, fiind crescuti cu succes in captivitate. Puii pot fi mai agitati insa deobicei se calmeaza in timp o data cu o manipulare periodica. Sunt rare cazurile in care acestia musca.
Au o speranta de viata cuprinsa intre 15-20 de ani.
Masculii pot ajunge intre 130-150 cm, pe cand femelele sunt ceva mai mici, cu o dimensiune medie de 90-100 cm.
Imagine

Hranire
Puii sunt carnivori pana la varsta de aproximativ 1 an, dupa aceasta devenind treptat omnivori. Dieta lor poate consta in general in orice tip de carne (pasare, vita, porc, etc), oua fierte, insecte, nefiind indicate numai rozatoarele deoarece sistemul lor digestiv nu e in masura sa digere cantitati mari de blana.
In cazul adultilor de pana la aproximativ 3 ani hranirea este recomandat sa se faca zilnic, insa dupa aceasta este considerat ca au ajuns la dimensiunile maxime si hranirea se poate face de 3 ori pe saptamana, pentru a evita, ca si in cazul varanilor, ca acestia sa ajunga la obezitate.
Hranirea nu se recomanda a se face din mana mai ales la exemplarele mari, pentru a se evita vreun accident, cel mai indicat este sa se foloseasca un vas special pentru aceasta.


Reproducere
Se cunoaste faptul ca aceasta specie este relativ greu de reprodus in captivitate, mai intalnit in hobby fiind Tupinambis teguixin (“Gold tegu”, “Common tegu”, “Black and white Colombian Tegu”).
La fel ca in majoritatea cazurilor, daca sunt tinuti in grupuri cel mai indicat este sa fie un singur mascul pentru a se evita orice incident neplacut. Insa de multe ori s-au inregistrat cazuri de agresivitate si in randul femelelor in timpul perioadei de imperechere. Cu toate acestea, ei hiberneaza in grupuri in salbaticie.
Ajung maturi in jurul varstei de 3 ani, iar maturi din punct de vedere sexual peste varsta de 1 an, cea mai indicata metoda de sexare fiind sondarea.
Pentru ca reproducerea sa se faca cu succes acestia trebuie sa hiberneze (procedeu cunoscut si sub numele de « brumare » si fiind necesar doar in cazul reproducerii speciei), prin care temperatura trebuie sa scada pana la 8-12 grade Celsius, in cazul acestei specii.
Hibernarea ar trebui sa inceapa prin septembrie si sa se incheie in martie. Deoarece prin procesul de hibernare se opresc aproape toate functiile corpului, animalul trebuie sa digere tot ce a mancat. Resturile de hrana ce nu sunt digerate pot putrezi si ucide animalul. Atunci cand se pregatesc de hibernare acestia isi sapa un culcus (de aceea este necesar un subtrat care sa permita reptilei sa sape si deajuns de gros). Hibernarea dureaza aproximativ 6 luni, din septembrie pana in martie. In luna aprilie sunt gata sa reia alimentarea.
Femelele sapa un cuib in care depun ouale (in jur de 30 de oua). Atunci cand puii ies din oua, au in jur de 15-20 cm, un colorit galbui sau verzui cu pete negre, galbenul sau verdele disparand in cele din urma in termen de cateva luni, transformandu-se in alb.
Temperatura de incubare optima este de 30-32 de grade Celsius, umiditatea de incubare necesara fiind intre 80-100%, cu o perioada de incubare de aproximativ 60-70 de zile.


Terariu - amenajare si necesitati
Avand in vedere ca sunt o specie terestra, inaltimea si latimea terariului sunt mai importante decat inaltimea. O dimensiune a terariului de 240x120x90 cm ar trebui sa fie optima pentru gazduirea unui exemplar adult.
Acestia sunt diurni, deci terariul trebuie iluminat. Puteti realiza aceasta cu ajutorul unui bec tip spot pentru a ilumina si incalzi terariul intr-un anumit punct, cat si de o lampa cu raze ultraviolete (mai exact UVB), care ajuta la formarea vitaminei D3 in corp, fiind un element cheie in absortia de calciu. Lumina trebuie sa fie deschisa in terariu aproximativ 12-14 ore pe zi. Aveti grija deoarece lumina soarelui trecuta prin sticla nu mai isi pastreaza calitatile, deci nu poate fi inlocuita cu lampa UV, la fel trebuie sa fiti atenti la termenul scris pe lampa, in care acesta isi pierde calitatile.
Temperatura optima pentru timpul zilei este cuprinsa intre 28-30 de grade Celsius, in coltul cald putand sa urce pana la 35-37 de grade Celsius sub bec, noaptea putand sa scada pana la 20-22 de grade Celsius. Umiditatea necesara este cuprinsa intre 50-60%. Atat monitorizarea temperaturii cat si a umiditatii se face cu ajutorul termometrelor si higrometrelor. Aveti grija ca umiditatea sa nu fie prea mare deoarece aceasta le poate provoca probleme pulmonare iar in cazul umiditatii prea scuzate, deshidratarea sau probleme in naparlire.
Ca substrat este recomandat sa folositi un substrat care mentine destul de bine umiditatea si nu dezvolta usor mucegaiul, cum ar fi cel de cocos.
Terariul trebuie dotat, nu in ultimul rand, cu un vas cu apa in care reptila sa intre in totalitate (pot ramane perioade relativ lungi scufundati), dar pe langa aceasta la fel ca in cazul multor altor reptile, acestia au obiceiul de a defeca in apa, de aceea aceasta trebuie verificata, eventual schimbata periodic. Vasul cu apa ajuta si la mentinerea umiditatii in terariu si napalirea reptilei.
Imagine
Redirecționează 2% din impozitul pe venit către Agent Green!
www.agentgreen.ro
Avatar utilizator
raptor96
Piton
Piton
Mesaje: 118
Membru din: 24 Aug 2010, 21:07
Localitate: oradea
Nume: Radu D.
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde raptor96 » 01 Dec 2010, 22:57

New Caledonian Giant Gecko - (Rhacodactylus leachianus)

Imagine

CLASIFICARE:

Clasa: Reptilia
Ordinul: Squamata
Familia: Gekkonidae
Genul: Rhacodactylus
Specia: R. leachianus


SUBSPECII:

Exista doua subspecii:
Rhacodactylus leachianus leachianus

Rhacodactylus leachianus henkeli



STATUT DE CONSERVARE:

Rhacodactylus leachianus nu se afla pe anexele CITES.


AREAL DE DISTRIBUTIE:


Ca areal de distributie ,insula New Caledonia si insula Pine.


HABITAT:

Rhacodactylus leachianus sunt nativi insulei Noua Caledonie, mai precis insula principală, Grande Terre şi insula Pines şi unele insule din jur. Sunt o specie arboricola gasite in padurile tropicale. Ei trăiesc în copaci mari. Ca şi alte specii de Rhacodactylus, sunt nocturne şi petrec majoritatea zilei în scorburi.


DESCRIERE SPECIE:

Rhacodactylus leachianus cunoscut sub numele de New Caledonian Giant Gecko este cel mai mare Gecko masurand intre 34cm si 38 de cm Rhacodactylus leachianus leachianus (Grand Terre) si Rhacodactylus leachianus henkeli (Offshore) care masoara intre 28 de cm si 30 de cm.Modelele de culoare sunt variate si impresionante:de la masliniu ,galben, culori deschise si culori mai inchise ,negu ,maro,gri.
Au corpul mare si solid ,o coada groasa iar pielea dand impresia ca atarna de corp.O alta caracteristica a acestei specii este sunetul care il produc cand masculii se lupta pentru teritoriu sau pentru dreptul de a se imperechea.Localnicii de pe insula ii mai numesc si ”diavolii din copaci”.
Daca sunt ingrijiti adecvat pot trai peste 15 ani.



HRANIRE:


Fiind animale omnivore, in natura se hranesc cu insecte ,polenul florilor si fructe moi.In captivitate puii si juvenili sunt hraniti cu greieri ,mealworms ,waxworms ,superworms ,dubia iar cand devin adulti le puteti diversifica meniul si cu pinkie. Pentru o alimentatie corespunzătoare si variata le puteti oferi si piure de fructe sau Crested Gecko Diet.Nu este recomandata folosirea fructelor citrice in alimentatie.Aceste specii nu suporta acidul citric.Ca alte specii Rhacodactylus au nevoie de pudra de calciu cu vitamina D3.
Au nevoie in permanenta un vas cu apa care trebuie schimbat zilnic.Este recomandat sa pulverizati apa in terariu tot pentru hidratarea animalului si mentinerea umiditatii.


REPRODUCERE:

Chiar dacă aveţi o pereche de Leachianus, nu este sigur ca acestia se vor imperechea.
Cele doi gecko ar trebui să fie introdusi şi urmărit cu atenţie pentru orice semne de agresiune, chiar dacă devin de-a lungul timpului mai relaxati tot va fi nevoie sa fiti cu ochii pe ei câteva zile. Ati putea observa urme de muşcături si zgarieturi pe piele, în special in zona capului.Inainte de imperechere , cu vreo 2 luni veti mai trebui sa simulati anotimpul rece prind schimbari de temperatura: intre 20 si 22 de grade pe timpul zilei si 19 grade noaptea.
Un alt lucru de luat in considerat este ca R. leachianus nu ar trebui să fie ţinuti în grupuri de reproducere deoarece femelele ar putea intra in conflict.
Dar daca perechea de gecko se inteleg ,femela trebuie bine hranita cu soareci pentru a preveni scaderea calciului din organism.Ca si alte specii Rhacodactylus , depun cate 2 oua dar aveti grija ca femela isi pazeste ouale timp de 24-48 de ore .Dupa ce ati luat ouale puneti-le intr-un incubator si pot fi ingrijiti ca si ouale de Rhacodactylus ciliatus.



TERARIU-Amenajare si Necesitati:


Fiind o specie arboricola ,inaltimea terariului este importanta. O dimensiune minimă este de 80cm inaltime x 60cm latime x 60cm lungime , este recomandata pentru o pereche adulta. Niciodată nu puneti masculii împreună, deoarece se vor lupta şi isi pot cauza leziuni grave. Pentru substrat se poate folosi fibra de cocos sau prosoape de hartie.
Fiind arboricoli , au nevoie de crengi groase si de ascunzatori.Puteti folosi plante artificiale sau naturale sau in combinatie.Temperatura trebuie mentinuta constant intre 24 si 26 de grade pe durata zilei si
O scadere in temperatura de 20 de grade noaptea.Iar umiditatea trebuie pastrata intre 60% si 80%.Trebuie pulverizata apa in terariu o data sau de doua ori pe zi.Fiind un animal nocturn nu are nevoie de lumina speciala.
''So can you tell me what exactly does freedom mean,
If I'm not free to be as twisted as I wanna be''-Disturbed
Avatar utilizator
BaGaBoND
Piton
Piton
Mesaje: 142
Membru din: 12 Apr 2010, 11:00
Localitate: Petrosani
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde BaGaBoND » 14 Dec 2010, 12:14

Gecko Leopard (Eublepharis Macularius)

Clasa Reptilia, Ordinul Squamata, Subordinul Scleroglossa, Infraordinul Gekkota, Familia Gekkonidae.

Subspecii :
Eublepharis macularius fasciolatus GÜNTHER 1864
Eublepharis macularius afghanicus BÖRNER 1976
Eublepharis macularius macularius BLYTH 1854
Eublepharis macularius montanus BÖRNER 1976
Eublepharis macularius smithi BÖRNER 1981

Statut de conservare : Nu se afla in anexele CITES

Areal de distributie : Irak , Iran , Afganistan , Pakistan , Nord Vestul Indiei
Imagine

Habitat : Habitatul se intinde din Irak in vest pana in Iran , Afganistan , Pakistan si se termina in nord-vestul Indiei. Peisajul locuit de Gecko Leopard este uscat si stancos.Terenul variaza de la nisipos pietros la sol argilos cu o acoperire de nisip.Vegetatia este formata din tufisuri si ierburi.
Sunt soparle terestre , care mai mult prefera sa stea sub pietre sau in gauri , ziua ramanand ascunsi iar la asfintit devenind activi.

Descriere specie : Este o specie de dimensiuni reduse 20-25cm , iar numele provenind de la petele care le acopera corpul la maturitate asemanatoare cu cele ale leopardului.Culoarea de fond este galbena cu pete negre.Gecko Leopard este o specie la care sunt prezente pleoapele , iar degetele prezinta gheare neputandu-se catara pe suprafete vertical sau netede. Coada este foarte sensibila desprinzandu-se cand se simt amenintati, fiind prezent fenomenul de autotomie specific soparlelor.
Imagine

Hranire : In salbaticie , gecko leopard mananca o mare varietate de insecte vii si nevertebrate cum ar fi paianjeni, gandaci, larve, precum si ocazional pui de soarece , soparle , serpi . O dieta echilibrata si sanatoasa trebuie sa includa o varietate de insecte cum ar fi: greieri , mealworms , superworms , waxworms , butterworms , viermi de matase , lacuste , soparle mici. Mineralele sunt printre cele mai importante suplimente alimentare , calciul fiind cel mai important supliment mineral.Gecko are nevoie de o aprovizionare regulata cu calciu pentru a avea oase puternice si sa creasca in mod corespunzator. Din pacate , deficientele de calciu sunt comune , dar ele pot fi evitate. Puteti adauga calciu in dieta gecko-ului dumneavoastra acoperind insectele inainte de a le da gecko-ului.Este dificil de recomandat cu exactitate cat de des sa oferiti gecko-ului insecte date prin calciu dar programul cel mai comun este de a acoperi fiecare insecta data la pui in crestere si la femelele de reproductie.Multi crescatori si detinatori cu experienta vor lasa deasemenea un vas mic de calciu in terariu. Un Gecko Leopard va linge acest praf ori de cate ori simte ca are nevoie de mai mult calciu.De asemenea furnizati gecko-ului un vas de apa proaspata.

Reproducere : Odata ce aveti o pereche de gecko leopard , care sunt maturi sexual si in stare buna de sanatate este timpul sa luati in considerare posibilitatea de imperechere.Sezonul de imperechere pentru gecko leopard se intinde din februarie pana in septembrie , desi puteti sa-i reproduceti si dupa sezon este recomandat sa urmati sezonul lor de reproducere natural cat mai mult posibil.De asemenea este demn de mentionat femelele foarte tinere sau subponderale de gecko leopard , uneori s-au imperecheat cu succes dar nu pot produce oua viabile.Daca incercati sa imperecheati gecko foarte tineri acest lucru poate provoca stres si duce la moartea prematura.Imperecherea este foarte scurta , masculul va musca femela de baza cozii pana va ajunge la ceafa imobilizand-o , iar apoi isi va insera coada sub cea a femelei , iar inseminarea are loc rapid.E posibil ca femela sa nu cedeze de prima oara , iar mici lupte sa aiba loc in continuare dar nu interveniti deoarece riscul ca cineva sa fie ranit este foarte mic.Imperecherea poate avea loc de mai multe ori , materialul seminal inoculat fiind suficient pe toata perioada de depunere a oualor de catre femela.O femela depune 2 oua la fiecare 2-4 saptamani desi la inceput poate depune doar un singur ou. Femela va depune ouale in adapostul umed din terariu , dar unele femele isi lasa ouale chiar si pe podeaua terariului iar atunci trebuie luate imediat de acolo avand grija sa nu schimbati pozitia oualor si depozitate in incubator.Pentru incubat aveti nevoie de un recipient din plastic cu capac sau de un incubator special pentru reptile, care se gaseste insa mai greu la noi. In caserola de plastic puneti vermiculita sau perlita umezita 80%.Perioada de incubare dureaza de la 40 la 60 de zile pana cand puii vor ecloza.Sexul puilor se poate determina de temperatura la care au fost incubate ouale.Din ouale incubate la 30-31 ° C vor iesi masculi iar la 27° C -28° C vor iesi numai femele , la 29° C veti avea procente egale intre masculi si femele. Inainte de eclozare cu o saptamana oul se umfla si creste mult in volum.Puii de gecko prezinta un colt in varful botului care-i ajuta sa perforeze coaja oului , acesta disparand imediat dupa eclozare.

Terariu - amenajare si necesitati : Un gecko adult poate trai destul de fericit intr-un terariu de 40 litri , o pereche sau un trio ar trebui in mod ideal sa fie adapostiti intr-un terariu de 116-120 litri.Terariile mai mici pot fi facute "mai mari"(din perspectiva geckoului) utilizand pietre si lemne pentru a creea un spatiu vertical in forma de margini si rafturi.
Substrat de nisip , pietre suprapuse , scoarta de copac si cateva plante pot transforma terariul intr-un “peisaj” uimitor.Pentru a pregati un terariu de 116 litri pentru gecko dumneavoastra , veti avea nevoie de o serie de lucruri (in plus fata de terariu desigur)
- lumina
-ascunzatoare
-capac
-substrat
-vas de apa
-termometru
-heatpad
Aceasta este lista pentru o configurare de baza a acvariului , care va functiona bine. Capacul terariului ar trebui sa fie tot din din plasa de metal deoarece capacul de plastic se poate topi de la bec.Spre deosebire de alte specii de gecko , Gecko Leopard nu se pot urca pe sticla dar trebuie folosite cleme de capac pentru a impiedica gecko de la evadare , doar in cazul in care ajunge la capac catarandu-se pe diferite obiecte din decor.Un capac bine fixat va descuraja de asemenea si alte animale de companie sau copii mici sa devina prea "prietenosi" cu gecko-ul dumneavoastra.
Substratul - Cel mai utilizat substrat de crescatorii comerciali si pasionati sunt prosoapele de hartie.Ele ofera conditii sigure pentru animale , fiind destul de absorbante ajuta la mentinerea curateniei.Prosoapele de hartie murdare pot fii pur si simplu aruncate si inlocuite.
Iluminarea - Gecko leopard nu are nevoie de raze ultraviolete speciale in captivitate , totusi ei au nevoie de lumina.Aceasta va pastra plantele din terariul dumneavoastra sanatoase si va ajuta la simularea ciclului noapte - zi.
Becul trebuie pus pe o parte a terariului astfel incat gecko-ul dumneavoastra sa aiba posibilitatea de a alege unde este cel mai confortabil.Un bec incandescent de uz casnic va functiona ca o sursa buna de caldura deoarece gecko leopard nu necesita spectru complect de iluminat.Puterea necesara depinde de marimea terariului si temperatura camerei.Pentru un terariu de 116 litri intr-o camera cu 21° C un bec de 40-60 wati este de obicei suficient pentru a urca temperatura la 29° C in partea calda iar la 24° C in partea rece , temperatura perfecta pe timpul zilei pentru gecko-ul dumneavoastra. Noaptea temperatura terariului este in siguranta sa scada intre 20° C - 22° C . Daca noaptea este mai frig decat atat veti avea nevoie de un heatpad.Puteti cumpara becuri concepute special pentru urmarirea animalelor nocturne.Acestea va vor permite sa observati cu usurinta comportamentul care astfel ar putea fi in mare masura ascuns de tine , si va spori foarte mult experienta generala de a detine un gecko.
Umiditatea - in timp ce Gecko Leoparzii provin din zone uscate ei petrec majoritatea timpului sub pamant unde exista umiditate.Umiditatea crescuta este foarte importanta cand sunt in procesul de naparlire , fara umiditatea corespunzatoare neputand finaliza procesul de naparlire ramanandui bucati de piele nedesprinse provocandui necroze. Degetele pot suferi foarte mult deoarece pielea nedesprinsa este ca o manusa foarte stramta care va taia circulatia sangelui iar acel deget eventual va muri si se va desprinde , ceea ce poate duce la o infectie fatala.Umiditatea din aer pe termen lung poate deasemenea afecta caile respiratorii ale gecko-ului. Un mod ideal de a mentine umiditatea este de a-i oferi gecko-ului dumneavoastra o ascunzatoare umpluta cu substrat de cocos sau muschi umed intr-un colt al terariului.
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Chuckie
Administrator
Administrator
Mesaje: 2883
Membru din: 29 Iul 2007, 21:59
Localitate: Militari
Nume: Valentin Nita
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde Chuckie » 16 Dec 2010, 20:55

Concurentii sunt urmatorii:

1. thaolen - Ceratophrys ornata (Pacman Frog)
2. Shak - Crested Gecko (Rhacodactylus ciliatus)
3. Alegoric - Tupinambis merianae (Argentinian black and white tegu)
4. raptor96 - New Caledonian Giant Gecko - (Rhacodactylus leachianus)
5. Bagabond - Gecko Leopard (Eublepharis Macularius)

Se va vota pana pe 25 decembrie, premiile urmand sa fie trimise intre Craciun si Revelion.

Va rog sa votati dupa calitatea articolelor, nu pe baza prieteniilor.

Start vot.
Avatar utilizator
Alien
Piton
Piton
Mesaje: 200
Membru din: 25 Mar 2010, 23:12
Localitate: Craiova
Nume: Andrei
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde Alien » 17 Dec 2010, 02:54

1. Alegoric - Tupinambis merianae (Argentinian black and white tegu)
2. raptor96 - New Caledonian Giant Gecko - (Rhacodactylus leachianus)
3. thaolen - Ceratophrys ornata (Pacman Frog)
Pterinochilus lugard
Pampobetheus sp South Ecuador
Chilobrachys fimbriatus
Phormictopus cancerides
Avatar utilizator
casper11092001
Piton
Piton
Mesaje: 124
Membru din: 06 Iul 2010, 14:50
Localitate: ploiesti
Nume: Aldea Catalin
Localitate: Ploiesti
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde casper11092001 » 17 Dec 2010, 07:44

1. Shak - Crested Gecko (Rhacodactylus ciliatus)
2. thaolen - Ceratophrys ornata (Pacman Frog)
3. Alegoric - Tupinambis merianae (Argentinian black and white tegu)
Avatar utilizator
Vlad
Varan
Varan
Mesaje: 263
Membru din: 17 Oct 2010, 16:12
Localitate: Huddersfield
Nume: Vlad Georgescu
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde Vlad » 17 Dec 2010, 08:21

1. Shak - Crested Gecko (Rhacodactylus ciliatus)
2. Alegoric - Tupinambis merianae (Argentinian black and white tegu)
3. Thaolen - Ceratophrys ornata (Pacman Frog)
1.0.0 Rhacodactylus Ciliatus (Crested Gecko)
1.0.0 Eublepharis Macularius ( Leopard Gecko)
Avatar utilizator
MyHaElA
Piton
Piton
Mesaje: 161
Membru din: 25 Apr 2010, 21:11
Localitate: Constanta
Nume: Mihaela Mircea
Localitate: Constanta

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde MyHaElA » 17 Dec 2010, 10:14

1.Alegoric- Tupinambis merianae (Argentinian black and white tegu)
2.thaolen-Ceratophrys ornata (Pacman Frog)
3.raptor96-New Caledonian Giant Gecko(Rhacodactylus leachianus)
Artofsin
Gecko
Gecko
Mesaje: 73
Membru din: 02 Noi 2010, 12:17
Nume: Iani
Localitate: Bucuresti / Constanta

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde Artofsin » 17 Dec 2010, 17:03

1. thaolen - Ceratophrys ornata (Pacman Frog)
2. Shak - Crested Gecko (Rhacodactylus ciliatus)
3. Alegoric - Tupinambis merianae (Argentinian black and white tegu)
I Stink Therefore I am!
Avatar utilizator
shakw0n
Fondator
Fondator
Mesaje: 1116
Membru din: 27 Mar 2010, 01:32
Localitate: Constanta
Nume: Alex B.
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde shakw0n » 18 Dec 2010, 05:47

Discutiile la sectiunea DISCUTII!!! Aici votam, da?
Haideti ca se poate... :thumbup:
Remember: It is important that you know the needs and requirements of your pet before you obtain the animal. You should never, ever obtain an animal before researching its needs and preparing the housing and conditions.
Imagine
Avatar utilizator
djrekoms
Pui
Pui
Mesaje: 38
Membru din: 17 Apr 2010, 19:07
Nume: pirvu alexandru
Localitate: bucuresti

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde djrekoms » 18 Dec 2010, 15:43

1. Bagabond - Gecko Leopard (Eublepharis Macularius)
2. thaolen - Ceratophrys ornata (Pacman Frog)
3. Shak - Crested Gecko (Rhacodactylus ciliatus)
cassys
User banat
User banat
Mesaje: 157
Membru din: 02 Noi 2010, 14:26
Nume: Ionut
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

Re: Concursul "Scrisoare pentru Mos Craciun"

Mesajde cassys » 18 Dec 2010, 22:08

1. Bagabond - Gecko Leopard (Eublepharis Macularius)
2. thaolen - Ceratophrys ornata (Pacman Frog)
3. Shak - Crested Gecko (Rhacodactylus ciliatus)

Înapoi la “Concursuri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori